Článek
Firmu Classic Recreations založil před 15 lety chlapík jménem Jason Engel, což je to autíčkář na slovo vzatý – své první auto údajně měl již ve věku 12 let. Posléze, když už byl „schopen“ legálně řídit, si vybudoval citovou vazbu k Fordu Mustang – k dnešním dnům jich dle všeho měl v různých verzích a generacích více než sto. Nejvíce se mu však zalíbily kousky z konce šedesátých a začátku sedmdesátých let, což mu rozhodně nelze vyčíst. Dal tedy dohromady skupinku techniků a řemeslníků a společně teď provádějí renovace starých Mustangů, zakázkové stavby a stavby okruhových vozů.
Tento konkrétní kus, který nese název Shelby GT500CR 900S, je tak trochu od každého něco. Jde o původní a velmi vzácnou Shelby GT500 z roku 1967, ale u Classic Recreations prošla jednak renovací a také pár zásadními úpravami. Bystrý čtenář už patrně tuší, kam konverzace směřuje, tak to nebudeme protahovat – ano, označení 900S opravdu značí výkon této krásky v koňských silách.
Hlavní zásluhu na tom má – překvapivě – motor. Jde o moderní osmiválec Ford o objemu 427 kubických palců, tedy cca 7 litrů v našich mírách. Tyto motory se dají u Fordu koupit samostatně a ve standardu dávají výkon okolo 540 koní. V Classic Recreations jej však vylepšili o pořádný kompresor a tříjádrový chladič, takže je možné z něj dostat prý až 1 000 koní! Spokojili se však s devíti stovkami…
Je tu na výběr ze dvou převodovek – klasický manuál za 2 500 dolarů (zhruba 52 tisíc korun) nebo za dalších 500 „babek“ můžete mít klidně i automat, pokud je libo (celkem 63 tisíc korun).
K těmto trochu děsivým ingrediencím vám v Classic Recreations naštěstí vašeho Mustanga kromě kompletního bodykitu vybaví moderním řízením, moderními pneumatikami Michelin, moderním podvozkem s pořádným odpružením a výkonnějšími brzdami. Navíc je tu řada dílů z karbonu, takže vůz je ve finále o kus lehčí.
Pokud je vám jméno firmy Classic Recreations a celkově její „rukopis“ povědomý, není to jen domněnka – nedávno jsme si tu na našich stránkách říkali o jejich úplně prvním Mustangu s karoserií kompletně z karbonového vlákna, který byl orientovaný především na okruhové využití. A popravdě dnes ani nejde o jedinou firmu s podobnou specializací.
Člověk nemusí být zrovna kandidát věd, aby si dal dohromady, že tohle není levná záležitost. Na druhou stranu – Jason a jeho tým si splnili klukovský sen tím, že je živí to, co je baví. Zároveň pomáhají movitým autíčkářům plnit si ty jejich klukovské sny. A jelikož jsou ti zase ochotni si za to adekvátně zaplatit, jsou všichni spokojení.
Ceny této konkrétní stavby začínají na částce necelých 285 tisíc dolarů, tedy 5,9 milionu v českých korunách – a to nepočítáme fakt, že je „vhodné“ mít už svého vlastního klasického Mustanga. Nabízí se otázka, zda není škoda cpát do klasiky moderní techniku, ale berte to takhle – díky modernímu a robustnímu motoru přímo z dílen Ford Performance se člověk nemusí bát tu a tam pořádně „vyhnat pavouky z motoru“, a tak si člověk může své klasické auto naplno užít. Za nás dobrý!