Článek
Human First Program je výsledkem dlouholeté intenzivní spolupráce inženýrů, bezpečnostních expertů a těch, na kterých v případě nehody při záchraně lidských životů nejvíce záleží – záchranných složek (zdravotníci, hasiči). Bezpečnostní inovace založené na špičkovém technologickém vývoji, jako je například umělá inteligence, dávají automobilce Renault jedinečnou šanci vyniknout, a hlavně vnést na silnice bezpečí.
Odborníci značky Renault zjistili, že takřka sedmdesát procent řidičů vůbec nevyužívá asistenční systémy, pokud nejsou aktivovány automaticky. Automobilka se snaží tento trend zvrátit a díky aktivitě Human First Program plní svůj závazek zajistit větší bezpečnost na silnicích. Její přístup tak přesahuje rámec navrhování bezpečných automobilů – nemyslí pouze na posádku vozu, ale na celé její okolí.

Odborníci značky Renault zjistili, že takřka sedmdesát procent řidičů vůbec nevyužívá asistenční systémy, pokud nejsou aktivovány automaticky
Pokročilé asistenční inovace, které zvyšují bezpečnost pro všechny
Human First Program se zaměřuje na tři klíčové bezpečnostní priority:
- Prevence nehod prostřednictvím vývoje pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS), které využívají moderní technologie (radary, software, kamery atd.) a pomáhají tak řidiči při jízdě.
- Snížení počtu nehod díky značným investicím do výzkumu a vývoje.
- Efektivnější zvládání dopravních nehod díky navázání jedinečného partnerství s hasiči v rámci evropské spolupráce.

ADAS – Pokročilé asistenční systémy řidiče
Bojovníci s časem: Příběh jedinečné spolupráce značky Renault s hasiči
Ve snaze zmírnit následky dopravních nehod uzavřela společnost Renault jedinečné partnerství s hasiči v celé Evropě. Cílem tohoto unikátního spojení bylo výrazně zkrátit reakční dobu pro záchranáře.
Claire Petit-Boulanger, expert na terciální bezpečnost ve společnosti Renault, doplňuje: „Dáváme hasičům možnost používat prototypy testovacích vozů, aby mohli trénovat na vozidlech nové generace. Každoročně je použito více něž 500 nejnovějších modelů Skupiny ke zdokonalení technik vyprošťování osob z vozidel a záchranných metod používaných při těchto nehodách.“
Automobilka Renault a hasiči – dvojice, která se má od sebe co učit. Díky zapojení hasičů do procesu návrhu automobilů vzniklo několik zásadních inovací:
- Fireman Access – umožňuje hasičům rychlý a přímý přístup k hořící baterii u plug-in hybridních a elektrických modelů.
- SD switch – vypínač odpojující baterie od vysokonapěťových elektrických obvodů.
- QRescue – umožňuje záchranným složkám okamžitý přístup k důležitým technickým informacím o vozidle. QRescue v podobě QR kódů může záchranné službě ušetřit až patnáct drahocenných minut během zlaté hodiny, která je klíčová pro záchranu lidského života.

Renault úzce spolupracuje s hasiči. Tato spolupráce pomáhá zachraňovat více životů
Vizuální vyjádření úzké spolupráce aneb Na každé minutě záleží
V rámci Human First Program spojila značka Renault své síly s bratry Naudetovými, producenty několika oceňovaných dokumentárních filmů, aby zdůraznila a vizuálně vyjádřila mimořádně úzkou spolupráci mezi týmy pro bezpečnost silničního provozu. Po několik dní tvůrci filmu sledovali život francouzských hasičů a ukázali rozsáhlou a důležitou spolupráci skupiny Renault a silničních zásahových jednotek.
Zjistili jsme, jak neúnavně trénují záchranáři, aby ušetřili drahocenné minuty, které se při zásahu u dopravních nehod tak těžko hledají. Ještě víc nás překvapilo, že Renault je jediným výrobcem automobilů na světě, který zapojil hasiče do počátečních fází konstrukce vozidel. Je to pozoruhodné!

„TimeFighters: Na každé minutě záleží“ – dokumentární film očima bratrů Naudetových
Nejen samotný dokument, ale i každý nový vůz značky Renault jsou důkazem unikátního spojenectví mezi konstruktéry, výzkumem, vývojem a záchrannými složkami, které reálně šetří drahocenné minuty, během nichž mají záchranáři větší šanci zachránit lidský život. A také zajistit bezpečnost na silnicích pro všechny. Pro řidiče, posádku vozu, hrající si děti, zamilovaný pár, který nevnímá svět kolem sebe, nebo zapáleného běžce se sluchátky v uších. Pro každého, každý den.