Hlavní obsah

Šestý Outback připlouvá do Evropy a vylepšeními nešetří

Foto: Subaru

Oficiální snímky šestého Outbacku jsou zatím dostupné jen pro americkou verzi, nicméně evropská nebude o moc jiná

Rodinný univerzál japonské automobilky Subaru už připlouvá do Evropy, přičemž v nejbližších měsících zakotví i v českých přístavech. Šestá generace Outbacku oblékne podobný háv jako severoamerická specifikace a vydá se dobývat vaše peněženky s upraveným benzinovým 2,5litrovým čtyřválcem a s mnoha dalšími vychytávkami.

Článek

Outback patří mezi příjemné rodinné univerzály, karoserií totiž odpovídá kombíku, světlou výškou konkuruje SUV a terénními vlastnostmi dohání kdejaké off-roady. Tento silniční parník se už ve své šesté generaci prodává ve Spojených státech amerických a nyní nabírá kurz směr Evropa, takže už za pár měsíců přistane v přístavu jménem Česko.

Foto: Subaru

Subaru Outback je kříženec mezi SUV, off-roadem a kombíkem

Stejně jako jeho kolegové z rodiny (Forester, Impreza, XV) stojí na platformě SGP, nabízející extra tuhou karoserii. A to znamená vyšší stabilitu, lepší ovladatelnost, a hlavně pokročilejší bezpečnost. Do toho se zpřesnilo řízení, snížila hlučnost či přenos vibrací, a navíc změkčilo odpružení.

Foto: Subaru

Interiéru dominují luxusní materiály a středová dotyková obrazovka

Světlá výška vzrostla z 200 na 213 milimetrů, přičemž terénní režim X-Mode obdržel upgrade ve formě dvou jízdních profilů, známých třeba z nejnovějšího Foresteru. Teď máme dvě zprávy – jednu špatnou a jednu dobrou.

Atmosférický čtyřválec typu boxer o objemu 2,5 litru přišel o 5 kW (6,8 koně) výkonu, celkem tedy nabídne 169 koňských sil. Narostl však točivý moment, a to z 235 na 252 Nm. Kvůli emisím se totiž ladila tepelná účinnost, průběh výkonu i spotřeba. Nově přibylo rovněž přímé vstřikování paliva, filtr pevných částic a došlo ke zvýšení kompresního poměru na 12:2 (oproti současnému 10,3:1).

Foto: Subaru

Motor sice přišel o pár koní, ale za to získal na točivém momentu

Zastavěná bezestupňová CVT převodovka se nově chlubí 80 % nových komponent, nižší hmotností, menším hlukem, pokročilejším rozsahem (odpovídá cca osmirychlostnímu automatu) a příkladnější účinností.

Subaráckým trumfem je už dlouhé roky technologie EyeSight, zde vylepšená o schopnost automatického vyhýbacího manévru i o sofistikovanější tempomat. V krizi vás automatika podpoří o 30 % větším brzdným účinkem a také sledováním pozornosti řidiče. Vnitřní kamera má navíc tu výhodu, že pozná řidičův obličej a vozidlo (sedadla, zrcátka, audio, klimu) nastaví podle jeho preferencí.

Foto: Subaru

Šestá generace přináší nejen elektronické, ale i praktické vychytávky

Kabina potěší prémiovou kůží, odolnějším čalouněním, přepracovaným infosystémem s obrazovkou s úhlopříčkou 11,6 palce nebo mechanicky řešenými ovladači interiérové teploty či hlasitosti audia.

Delší a širší karoserii využili inženýři pro poskytnutí dalšího prostoru pro bagáž i posádku. Konkrétně se bavíme o 10 milimetrech navíc pro nohy zadních cestujících, 10 litrech přidaného objemu kufru, ale hlavně o větším nakládacím otvoru. Samotné páté dveře lze nyní otevírat bezdotykově a střešní ližiny jsou připraveny pro montáž autostanu.

Parník Outback k nám připluje už letos v květnu, a rovnou zamíří do subaráckých autosalonů. Očekávejte čtyři našlápnuté výbavové stupně a základní cenu nepřevyšující 1,1 milionu korun. Tak co, těšíte se? My ano. V záplavě současné moderny jde totiž o jednoho z posledních drsňáků, se kterým odvezete děti bezpečně do školy (venkovní apokalypse navzdory) a po práci poměříte svoje schopnosti s hochy od off-roadů. A to neumí každý kombík…

Načítám