Článek
Outback patří mezi příjemné rodinné univerzály, karoserií totiž odpovídá kombíku, světlou výškou konkuruje SUV a terénními vlastnostmi dohání kdejaké off-roady. Tento silniční parník se už ve své šesté generaci prodává ve Spojených státech amerických a nyní nabírá kurz směr Evropa, takže už za pár měsíců přistane v přístavu jménem Česko.
Stejně jako jeho kolegové z rodiny (Forester, Impreza, XV) stojí na platformě SGP, nabízející extra tuhou karoserii. A to znamená vyšší stabilitu, lepší ovladatelnost, a hlavně pokročilejší bezpečnost. Do toho se zpřesnilo řízení, snížila hlučnost či přenos vibrací, a navíc změkčilo odpružení.
Světlá výška vzrostla z 200 na 213 milimetrů, přičemž terénní režim X-Mode obdržel upgrade ve formě dvou jízdních profilů, známých třeba z nejnovějšího Foresteru. Teď máme dvě zprávy – jednu špatnou a jednu dobrou.
Atmosférický čtyřválec typu boxer o objemu 2,5 litru přišel o 5 kW (6,8 koně) výkonu, celkem tedy nabídne 169 koňských sil. Narostl však točivý moment, a to z 235 na 252 Nm. Kvůli emisím se totiž ladila tepelná účinnost, průběh výkonu i spotřeba. Nově přibylo rovněž přímé vstřikování paliva, filtr pevných částic a došlo ke zvýšení kompresního poměru na 12:2 (oproti současnému 10,3:1).
Zastavěná bezestupňová CVT převodovka se nově chlubí 80 % nových komponent, nižší hmotností, menším hlukem, pokročilejším rozsahem (odpovídá cca osmirychlostnímu automatu) a příkladnější účinností.
Subaráckým trumfem je už dlouhé roky technologie EyeSight, zde vylepšená o schopnost automatického vyhýbacího manévru i o sofistikovanější tempomat. V krizi vás automatika podpoří o 30 % větším brzdným účinkem a také sledováním pozornosti řidiče. Vnitřní kamera má navíc tu výhodu, že pozná řidičův obličej a vozidlo (sedadla, zrcátka, audio, klimu) nastaví podle jeho preferencí.
Kabina potěší prémiovou kůží, odolnějším čalouněním, přepracovaným infosystémem s obrazovkou s úhlopříčkou 11,6 palce nebo mechanicky řešenými ovladači interiérové teploty či hlasitosti audia.
Delší a širší karoserii využili inženýři pro poskytnutí dalšího prostoru pro bagáž i posádku. Konkrétně se bavíme o 10 milimetrech navíc pro nohy zadních cestujících, 10 litrech přidaného objemu kufru, ale hlavně o větším nakládacím otvoru. Samotné páté dveře lze nyní otevírat bezdotykově a střešní ližiny jsou připraveny pro montáž autostanu.
Parník Outback k nám připluje už letos v květnu, a rovnou zamíří do subaráckých autosalonů. Očekávejte čtyři našlápnuté výbavové stupně a základní cenu nepřevyšující 1,1 milionu korun. Tak co, těšíte se? My ano. V záplavě současné moderny jde totiž o jednoho z posledních drsňáků, se kterým odvezete děti bezpečně do školy (venkovní apokalypse navzdory) a po práci poměříte svoje schopnosti s hochy od off-roadů. A to neumí každý kombík…