Hlavní obsah

Také letos se dočkáme rozšíření dálnic a nových obchvatů

Foto: ŘSD

Na dálniční nadílku se letos mohou těšit zejména Východočeští motoristické a obyvatelé Frýdku-Místku

Konec roku 2021 byl ve znamení jásání hlavně u motoristů z východu Čech, jelikož se otevřela další část dálnice D11 vedoucí z Hradce Králové na Jaroměř a kus D35 směřující z Opatovic směrem k obci Časy. Letos se máme dočkat dalších 25,5 kilometru vysokorychlostního asfaltu a také 19,6 kilometru obchvatů. O jaké úseky tedy půjde?

Článek

Zatímco rok 2021 nebyl, co se týče otevírání nových silnic příliš plodný, snad jen mimo jeho konce, rok 2022 má být o něco lepší. Čerstvý ministr dopravy Martin Kupka (ODS) totiž slibuje celkem 25,5 kilometru čerstvých dálničních úseků a 19,6 kilometru obchvatů na pozemních komunikacích první třídy.

Foto: ŘSD

Hlavní dálniční hvězdou letošního roku bude opět D35

Tak prvně se budou opět radovat Východočeši, znovu na dálnici D35, která se rozroste o dalších 14,7 kilometru, a to z obce Časy do Ostrova. Motoristům se tak zkrátí trasa Opatovice nad Labem – Ostrov z aktuálních cirka 37 kilometrů a 30 minut jízdy na zhruba 27 kilometrů a 17 minut jízdy.

Jásot by se však měl ozývat také z Frýdku-Místku, jelikož zde ŘSD dokončí obchvat města vedený po dálnici D48. Celkově se tedy bavíme o 10,8 nových moravskoslezských kilometrech.

Obchvatů vedených po silnicích prvních tříd se zase dočkají obce Církvice, Olbramovice a Chýnov, zatímco po čerstvém 5,4 kilometru dlouhém asfaltu se budou moci šoféři svézt v úseku Třanovice – Nebory.

Foto: ŘSD

Frýdek-Místek se konečně dočká dálničního obchvatu města

A to není vše, jelikož letos se začne také stavět. „Odstartuje další část jihočeské D3 mezi Třebonínem a Kaplicemi-nádražím, stavět se začne u Chlumčan na D7 nebo na D6 u Krupé či na D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem,“ vypočítává ministr dopravy Martin Kupka plánované stavby v roce 2022.

Foto: ŘSD

Podrobná mapa úseků s předpokladem zahájení v roce 2022

Kromě nových dálničních úseků bude zahájena výstavba celkem u dalších 23 staveb silnic první třídy v celkové délce 92,8 kilometru. Nebude zde chybět ani tolik potřebný obchvat Jaroměře navazující na nedávno prodlouženou dálnici D11, čtyři stavby silnice I/53 v Jihomoravském kraji v souhrnné délce 27,8 kilometru nebo například stavba I/43 Hradec nad Svitavou – Lačnov v Pardubickém kraji.

Zprovoznění dálnic 2022Délka
D48 Frýdek-Místek obchvat, I. etapa4,3 km
D48 Frýdek-Místek obchvat, II. etapa4,3 km
D56 Frýdek-Místek, obchvat, připojení na D482,2 km
D35 Časy – Ostrov14,7 km
Zprovoznění silnic I. třídy 2022Délka
Církvice, obchvat4,2 km
Olbramovice, obchvat3,4 km
Chýnov, obchvat3,6 km
Třanovice – Nebory5,4 km
Zahájené dálnice 2022Délka
D55 Moravský Písek – Bzenec4,1 km
D35 Vysoké Mýto – Džbánov6,0 km
D6 obchvat Hořosedly, Hořovičky14,0 km
D6 přeložka Krupá6,5 km
D3 Třebonín – Kaplice nádraží8,6 km
D1 Říkovice – Přerov10,0 km
D1 Brno centrum – Brno jih, rozšíření na trojpruh1,5 km
D7 Chlumčany, zkapacitnění4,4 km
D55 Moravský Písek – Bzenec4,1 km
Zahájené silnice I. třídy 2022Délka
Znojmo – Lechovice I/537,2 km
Jaroměř, obchvat6,6 km
Mošnov, obchvat3,3 km
Lišov – Vranín I/349,3 km
I/11 Postřelmov – Chromeč4,0 km
Nová Paka, obchvat8,5 km
Nový Bor – Svor, zkapacitnění, I/93,5 km
Časy – Holice3,4 km
Branišovice – Pohořelice7,8 km

Vládní představitel taktéž slibuje navýšení kontrol na stavbách, řešení případných komplikací a osobní kontroly příprav klíčových infrastrukturních projektů.

Foto: ŘSD

Stavět se má ostošest, tak doufáme, že to vše bez komplikací klapne

Hned zkraje roku to jsou dobré zprávy, takže budeme věřit, že nenastanou žádné nečekané komplikace a budovatelské projekty pojedou podle plánu. Nové úseky totiž potřebujeme jako sůl, neb v rámci evropského dálničního stavitelství stále patříme mezi největší ostudy.

Víte, že…?
Wales kvůli boji s emisemi přestane stavět silnice a raději se zaměří na výstavbu cyklostezek. Tento fakt naprosto mistrovsky okomentoval zástupce Facebookové (satirické) stránky HNUTÍ DUCHA, který světu sdělil: „V tomto ohledu jsme lepší než některé země západní Evropy. Wales přestal stavět silnice, aby snížil emisní stopu, a chlubí se tím. To Česko přestalo stavět silnice a dálnice už před mnoha lety a pro svoji vrozenou skromnost to do světa ani netroubí.“
Související témata:
Dálnice D11
Dálnice D35
Načítám