Hlavní obsah

Nejlacinější kombi na českém trhu: Pod půl milionu se dá vejít, na škodovku ale zapomeňte

Foto: Redakce Garáž.cz

Pro samý crossover a SUV není kam plivnout, ale co když chcete obyčejné kombi, nízké a prostorné auto za částku, která nezruinuje rodinný rozpočet? Nabídka není právě široká, ale pár modelů se ještě dá sehnat – a ne, ke Škodovce pro něj nepůjdeme.

Článek

Znáte to, rodina se dusí! Nebo vy si to třeba ani nemyslíte, ale když manželka zavelí, tak chtě nechtě musíte vyměnit váš dosavadní povoz za něco prostornějšího a praktičtějšího. A protože jste nepropadli módě přerostlých oblud koncepce crossover nebo SUV, které zvenku sice jsou velké, ale uvnitř toho místa zase tolik nenabízejí, tak se rozhlížíte po kombi – co je k mání za normální prachy?

Bývaly časy, kdy byste rovnou zamířili ke Škodovce, jenže skvělá Fabia Combi už odpočívá na věčnostiOctavia Combi je zase moc drahá (aktuálně začíná na částce 659 900 Kč). Nevěšte ale hlavu, máme pro vás hned pět alternativ, které nabídnou dostatek životního prostoru, a stále je pořídíte za docela normální peníz. Tak pojďme na to:

Dacia Jogger

Startovací cena: 417 500 Kč

Foto: Lukáš Kukla

Jogger se tváří jako crossover, ale zkušené oko v něm správně uvidí kombík.

Hned s prvním kouskem jsme na poněkud tenkém ledě, protože Dacia svůj Jogger prezentuje jako crossover, ale fakticky jde jen o mírně zvýšené kombi, takže se tou moderní marketingovou mluvou nenechte rozhodit. Jogger je jednoduché, ale velmi praktické a neuvěřitelně prostorné auto, které poskytne potřebný životní prostor i hodně početné rodině – vždyť ho můžete mít také v sedmimístné variantě! O pohon se starají jen tříválce (spalující benzin nebo LPG), ale síly mají dost, nebojte. A ke konci roku dorazí hybrid.

Tajný tip: Jogger je tak velký, že si z něj můžete udělat obytňák.

Objem kufru: 708/1 819 l

Hyundai i30 kombi

Startovací cena: 419 990 Kč

Foto: Lukáš Kukla

Jednoduché a příjemné auto, navíc za pěkné peníze – takové je i30 kombi.

Stálicí českého trhu, na niž se dá spolehnout, je nesmrtelný Hyundai i30. Sice se prodává už od konce roku 2016, ale v roce 2020 prošel rozsáhlou modernizací a brzy se dočká další vlny vylepšení, která ho udrží při životě ještě pár let. Model i30 se může pochlubit slušnou nabídkou motorů, jež začíná bezproblémovým atmosférickým čtyřválcem a pokračuje přeplňovaným tříválcem a čtyřválcem (s mild-hybridní podporou), jen na diesel si musíte nechat zajít chuť. Hyundai je na českém trhu známý výhodnými výbavami a i30 není výjimkou, aktuálně se nabízí v bohaté výbavě Family, která přináší to nejdůležitější už od startovací cenovky.

Objem kufru: 602/1 650 l

Kia Ceed SW

Startovací cena: 439 980 Kč

Foto: Lukáš Volšický

Ceed SW také nevyjde nijak draho, přitom s ním naděláte i dost parády.

Praktické kombi ze stejné jihokorejské stáje nabízí také Kia, Ceed SW se přitom může pochlubit dynamičtějším designem. V nabídce motorizací mu sice chybí základní atmosféra (benzin tak můžete mít ve formě přeplňovaného tříválce nebo čtyřválce), zato však stále nabízí turbodiesel (případně také plug-in hybrid). Kia také boduje sedmiletou zárukou.

Objem kufru: 625/1 694 l

Renault Megane Grandtour

Startovací cena: 493 000 Kč

Foto: Tomáš Kopečný

Megane Grandtour už má také svůj věk, ale pořád vypadá k světu a nabízí docela rozsáhlou výbavu.

Megane se spalovacím motorem je v tuto chvíli výběhovým modelem, ale vypadá pořád svěží, a navíc je k dispozici za pěkné peníze. Také ho stále pohánějí čtyřválcové motory spalující benzin i naftu (případně můžete mít také plug-in hybrid), takže si určitě vyberete. Kufr sice nemá vyloženě obrovský, ale berte to jako příležitost naučit se efektivněji balit.

Objem kufru: 521/1 504 l

Fiat Tipo kombi

Startovací cena: 519 900 Kč

Foto: Fiat

Tipo prošlo před dvěma lety faceliftem, takže drží tempo s dobou. Žádné technické výstřelky však nečekejte.

Zapomenout nesmíme ještě na italské Tipo, které patří v dané třídě aut spíš k těm jednodušším – což však běžný zákazník spíše uvítá. Najdete v něm vše, co potřebujete, přitom v nekomplikované formě. Nabídka motorizací začíná přeplňovaným tříválcem a pokračuje přeplňovaným čtyřválcem, sáhnout můžete také po čtyřválcovém turbodieselu. Jediná chyba? No, podle našeho názoru by tohle auto mělo být ještě o pár desítek tisíc lacinější – zkuste prodejci nadhodit, že se ještě půjdete podívat k Hyundai, a uvidíte, jestli se vynasnaží, abyste zůstali.

Objem kufru: 550/1 425 l

Jak sami vidíte, nabídka se tedy tenčí a z hlediska motorizací omezuje, ale pořád je z čeho vybírat. Dokonce i pod hranicí půl milionu. Po kterém modelu sáhnete vy…?

Pořídil bych si...
Dacii Jogger
11,3 %
Hyundai i30 kombi
16,7 %
Kia Ceed SW
41,3 %
Renault Megane Grantour
7,8 %
Fiat Tipo kombi
5,3 %
Radši sáhnu po ojetince
17,6 %
Celkem hlasovalo 8123 čtenářů.
Načítám