Hlavní obsah

V Česku prý koupíte nové auto za 120 000 Kč. Podívali jsme téhle nabídce na zoubek…

Foto: Dacia

Už jste o tom četli? Dacii Spring lze mít po dotacích za 120 000 Kč! Akorát že vůbec…

Od letošního roku byl spuštěn systém dotací na pořízení elektromobilů pro podnikatele, kdy - ať už živnostník nebo korporát - mohou získat příspěvek až 200 000 Kč na každé osobní elektrické auto. Na internetu se tak ihned objevila senzace, že si lze takto pořídit novou Dacii Spring za 120 000 Kč, jenže pravda je někde jinde.

Článek

Čas od času si hlavně na ryze elektromobilních serverech můžete přečíst kromě senzací o bateriově poháněných autech také nějakou tu (ne)užitečnou informaci týkající se legislativy nebo například dotací.

A když přišly dotace na elektromobily pro podnikatele i do Česka, psalo se o nich naprosto všude, nicméně všude ne zcela pravdivě. Málokdo si totiž přečetl podmínky výzvy „Záruka Elektromobilita – I. výzva“ a ještě méně lidí je pochopilo. Není tedy divu, že se na internetu začalo objevovat, že si lze pořídit osobní Dacii Spring za 120 000 Kč! Jenže je to dezinformace, takhle to nefunguje.

Dotační program skutečně podporuje i nákup vozidel ze zahraničí, takže když využijete toho, že si u německého prodejce, kde skončily dotace na elektromobily, koupíte novou Dacii Sping ve výprodeji za 13 500 eur bez DPH, můžete ji skutečně dovézt do Česka a žádat o dotaci.

Najednou tedy máte osobní elektrické auto za v přepočtu cirka 320 000 Kč bez DPH, na které přece jde získat dotace 200 000 Kč? Takže pak vozidlo vyjde na 120 000 Kč bez DPH! Kdepak, takhle to nefunguje.

Dotace je totiž podmíněná úvěrem v minimální výši 300 000 Kč, který musíte splácet nejméně 12 měsíců s tím, že akontaci i úrok si každá finanční instituce stanovuje sama. Předčasné splacení (dříve než za rok) není možné, úvěr navíc musíte využít celý.

Foto: Dacia

Dotaci na Spring dostanete, ale…

To znamená, že když si do Česka dovezete Dacii Spring za v přepočtu 320 000 Kč bez DPH, tak na ni dostanete dotaci ve výši pouze 20 000 Kč, takže vás auto vyjde na 300 000 Kč bez DPH a ne na 120 000 Kč bez DPH, jak někteří tvrdí. Tedy kupovat výprodejový Spring se nevyplatí, v takovém případě má totiž smysl jít po elektromobilu, který koupíte za 500 000 Kč bez DPH.

Tehdy totiž dotaci dostanete plnou (200 000 Kč), půjčíte si stejné peníze (300 000 Kč), ale budete mít daleko lepší auto než Dacii Spring.

Takže pokud se podíváme do Německa na další elektrovozy plnící podmínky k dotaci (registrace méně než 6 měsíců, nájezd méně než 6 tisíc km), jste schopni za 500 000 Kč bez DPH pořídit Fiat 500e, Renault Twingo electric, Mazdu MX-30, Opel Corsu-e, MG 4, Volkswagen e-Up!, Smart ForTwo EQ, Nissan Leaf, Hyundai Konu nebo třeba Peugeot e-208.

Takže pokud jste zklamáni, je nám líto, ale dotační program má takové podmínky. Ono je pak jasné, že by případně plně dotované springy koupené za 120 000 Kč bez DPH kdekdo zneužil k dalšímu pronájmu či přeprodeji. A k tomu, aby si někdo udělal extra výhodný byznys, dotace na elektromobily fakt nejsou.

Načítám