Hlavní obsah

Je Dacia Jogger bezpečné rodinné auto? Jedna hvězdička v hodnocení Euro NCAP vzbuzuje pochybnosti

Foto: Euro NCAP

Sotva byste poznali, že na fotce není Jogger ale Sandero Stepway. I technicky k sobě mají obě auta velmi blízko

Dacia Jogger nás o svých kvalitách již přesvědčila, jde o skvěle prostorné, praktické a variabilní auto nabízející slušnou výbavu a dobré jízdní vlastnosti, to vše za velmi atraktivní peníze, díky čemuž nemá na českém trhu konkurenci. Jenže všechno má svou cenu…

Článek

Sedmimístné MPV se rychle stalo prodejním hitem rumunské automobilky, ale nejsme si jistí, jakou radost novým majitelům udělá nejnovější hodnocení jeho bezpečnosti – organizace Euro NCAP mu totiž přisoudila velmi nízké hodnocení v podobě pouhé jedné hvězdičky. A to aniž by s ním nabourala.

Celkové hodnocení je totiž postavené na loňských výsledcích modelu Sandero Stepway, který je s Joggerem v oblasti nárazových struktur a dalších bezpečnostních prvků zcela shodný (pro jednodušší výrobu i homologaci) – organizace Euro NCAP tak výsledky pro nový model pouze přepočítala. Nebo jim možná jen bylo líto tak pěkné auto rozbít o zeď.

Sandero Stepway i Jogger tak sdílejí hodnocení ochrany dospělé posádky na úrovni slušných 70 % a stejná je i ochrana chodců ohodnocená 41 %. Softroadové Sandero však získalo 72 % za ochranu dětské posádky a 42 % za bezpečnostní systémy, jenže sedmimístný Jogger nemá upozornění na připoutání pasažérů sedících ve třetí řadě sedadel (dodávané na přání), a tak si o pár procent v obou oblastech pohoršil.

Foto: Euro NCAP

Výsledné hodnocení není přímo tragické, ale přiznejme si, že za sofistikovanější konkurencí citelně zaostává. Co byste ale taky chtěli za ty peníze

Výsledkem je nelichotivé hodnocení bezpečnosti – místo dvou hvězdiček Sandera Stepway dostal Jogger hvězdičku pouze jednu (stejně jako před časem elektrický Spring, jeho crash test však dopadl o poznání hůř). Ani to z něj ale nedělá pojízdnou rakev, protože hodnocení bezpečnosti posádky (dospělé i dětské) je poměrně slušné (kolem 70 %) a ty důležité asistenční systémy (ESP, ABS a nouzové brzdění, za příplatek můžete mít ještě monitorování mrtvých úhlů) na palubě najdete, takže se zase není tolik čeho bát.

Ale neříkejte, že vám v hlavě nezačal hlodat červíček, jestli takovému autu svěříte bezpečí svých dětí…

Načítám