Článek
Je dost možné, že jste o firmě Niesmann + Bischoff nikdy neslyšeli, ale ve skutečnosti se za tímto názvem ukrývá společnost Hymer Group, o které jste na našich stránkách četli mockrát – Hymer koneckonců patří k jedněm z předních výrobců obytných vozů.
Vlajková loď
Niesmann + Bischoff je tedy luxusnější divize firmy Hymer podobně, jako je třeba značka Lexus vůči Toyotě – jinými slovy kvalita je stále vynikající, jen je kladen větší důraz na exkluzivitu. Hlavní pilíře jsou podle firmy komfort a elegance, což skvěle demonstruje nová generace jejich „vlajkové lodi“, integrovaného obytného vozu jménem Flair.
Více od firmy Hymer:
Zhruba devítimetrový Flair se poprvé představil světu na düsseldorfském Caravan Salonu, kde na sebe upoutal pozornost stovek, ne-li tisíců párů očí. Je pravda, že Flair sice zaujme povedeným moderním exteriérem, opravdová krása se však skrývá uvnitř – interiér má díky nadčasovému designu předpoklad k tomu, aby vypadal moderně i za takových deset, možná i dvacet let.
Moderna s hřejivou atmosférou
Flair těží zejména ze svých vnějších rozměrů, a tak interiér působí překvapivě otevřeným a vzdušným dojmem, podlaha navíc tvoří jednu rovinu přední kabiny až po zadní ložnici. Zajímavé obložení stěn ze světle šedé plsti s tmavě šedými doplňky, kouřovým prosklením a panely vykládanými dýhovým dřevem dávají dohromady atraktivní kombinaci, která jednak působí moderně, ale přitom budí jakýsi příjemný pocit tepla.
Tohle provedení interiéru v nabídce přirozeně není jediné – zákazníci si mohou zvolit specifikaci podle svého gusta, takže výsledná podoba obložení stěn, doplňků a barev dekorů může být prakticky jakákoliv z celkem 34 500 kombinací. Kupodivu je velká možnost individualizace i ze strany exteriéru, který nabízí 120 různých provedení.
Multifunkční „obývák“
Interiér a celkové vybavení nezaujme jen na pohled – návrháři používali také hlavu. Za kabinou řidiče a spolujezdce je totiž prostor, který se dá využít jako jídelna, případně obývák či klasické lavice s integrovanými bezpečnostními pásy. Pokud levá a pravá lavice zůstanou v poloze rovnoběžně se stěnami vozu, sejde se na nich u skládacího stolu až šest osob, ať už k společné večeři či sledování filmu. Lavice na straně sedadla řidiče se pak dá otočit o 90 stupňů.
Jednotlivé části interiéru na sebe krásně navazují, takže kuchyňka, která se nachází hned vedle výše zmíněného posezení, je od obývací části oddělena televizí, která se vysouvá z bočního panelu kuchyňské linky.
Kuchyňka s „hybridem“
V kuchyňce nahoře vidíme kredenc vykládaný dýhou, na který na jedné straně navazují dvě plovoucí poličky. V kredenci se ukrývá zajímavě řešená výsuvná digestoř pro odsávání par či vlhkosti, které vzniknou během vaření, ale pokud není zrovna potřeba, zasune se, čímž jednak šetří místo a nezabírá výhled ven.
Kulinářská pracovní plocha je sice kompaktní, o to více však překypuje vynalézavostí – vedle kohoutku s tekoucí vodou vidíme dřez, který, pokud se zrovna nepoužívá, lze zakrýt, čímž vznikne větší pracovní plocha.
Vedle vidíme „hybridní“ sporák s jednou indukční plotnou a dvěma s klasickými plynovými hořáky. Hned vedle je další pracovní plocha a pod kuchyňskou linkou se nachází nezměrné množství chytře řešených zásuvek a šuplíků.
Je na zákazníkovi, zda si připlatí za myčku nádobí, troubu, kávovar či přídavnou lednici – je tu sice už jedna větší s 370litrovou kapacitou, ale k vychlazení dobrého vína se může hodit i ta menší, co si budeme povídat.
Ložnice skoro jako v hotelu
V samotné zádi vozu pak najdeme ložnici, kde se díky matraci 202 × 204 cm královsky vyspí dvě dospělé osoby, pod ní pak v konstrukci postele najdeme hned několik užitečných úložných prostor pro uskladnění (nejen) ložního prádla, další najdeme ve skříňkách nad postelí, které jsou doplněny o ambientní osvětlení.
Přímo před ložnicí je umístěna chytře řešená koupelna. Její rozvržení je vlastně poměrně jednoduché a logické – na levé straně je sprcha s toaletou, ty jsou od zbytku interiéru odděleny posuvnými dvířky, mezi nimi je pak navíc ještě jedna dělící stěna zvlášť. Umyvadlo s koupelnovou skříňkou jsou pak hned naproti.
Kdo by s sebou na cestách vozil děti nebo přátele, nemá problém – další nocleh, byť malinko skromnější, se nachází přímo nad kabinou řidiče v podobě matrace o rozměrech 190 × 140 cm, byť jde o volitelnou výbavu.
Krása vychází z chytré konstrukce
Obytný vůz Flair od firmy Niesmann + Bischoff patrně patří k těm nejatraktivnějším „integrám“ na trhu, za což částečně vděčí své konstrukci – technologie dvojité podlahy umožnila všechno užitkové a elektrické vybavení (370l zásobník na pitnou vodu nebo baterie k uložení energie ze solárních panelů) umístit pod podlahu obytné části vozu, takže nic z toho nezabírá prostor na palubě.
Více na téma obytné vozy:
Pojízdný domek Flair je k mání ve dvou velikostech o délce 887 nebo 927 cm, obě varianty technicky vycházejí z dodávky Iveco Daily 70 C 18, kde pohon zajišťuje 3,0l čtyřválcový turbodiesel o výkonu 180 koní. Ceny začínají na částce 215 tisíc eur (cca 5,4 milionu korun), ovšem za exemplář, který vidíme na fotografiích, si firma účtuje 341 tisíc eur (8,5 milionu korun). Pořád ještě chcete stavět dům?