Hlavní obsah

Obytný Ford pick-up s naftovým V8 7,3 litru: Když chcete jezdit úsporně, ale pořádný motor je vše

Foto: Mecum Auctions

Naftový motor pomáhá udržet spotřebu při dlouhých výpravách na uzdě – ovšem v tomto případě evidentně stále platí, že „Objem ničím nenahradíš“

Obytné vozy se těší oblibě po celém světě a je zajímavé pozorovat tu různorodost v jednotlivých zemích. Někde si potrpí na luxusní vybavení interiéru, jinde třeba na technologie usnadňující život v divočině – ty nejlepší toho pak zvládají více najednou. A jelikož tato stavba vznikla v Americe, je jasné, že tu je řeč o pořádné strojovně pod kapotou.

Článek

Tento na zakázku upravený Ford E350 z roku 2003, který částečně vychází ze slavného pick-upu F-350, je připraven snad na všechno – terénní podvozek, terénní pneumatiky, na střeše jsou potom dokonce solární panely. Vzhledem k množství kilometrů je logickou volbou naftový motor – ovšem pořád jde přece jenom o americké auto…

Foto: Mecum Auctions

Dodávka E350 vychází z pick-upu F-350, v případě této kempingové úpravy nechybí postel pro dva, solární panely nebo dřez s tekoucí vodou

Pod kapotou tohoto Fordu tedy duní impozantní naftový osmiválec Novistar, který díky zdvihovému objemu obřích 7,3 litru nabízí úctyhodný výkon 450 koní. Ten pak přes klasický měničový automat pohání všechna čtyři kola, jak se na obytný vůz připravený do terénu sluší a patří.

Obdiv si však nezaslouží jen to, co se nachází pod přední kapotou. V interiéru je totiž šikovný obytný prostor pro dva lidi, kde se nachází pohovka, dřez s tekoucí vodou, lednička, nespočet úložných prostor a vestavěná skříň. V zadní části se potom sklápí chytře řešená postel, za kterou se pak úplně vzadu ukrývá chemická toaleta.

Vymoženosti tímto však nekončí. Na střeše najdeme kovový střešní nosič pro kempingové vybavení nebo dva solární panely pro napájení elektrických zařízení – třeba klimatizaci.

Foto: Mecum Auctions

Na zakázku postavený obytný pick-up Ford E350 s naftovým V8 7,3 litru

V našich končinách se to málo ví, ale Fordy tzv. série E byly v zámoří velmi oblíbené – byly hned druhé nejprodávanější po sérii F a vyráběly se až do roku 2014, tedy ještě v předchozí generaci Fordu série F. Standardně se potom E350 nabízely se zadním pohonem, v oblibě však jsou přestavby na pohon všech kol, kterou prodělal i tento exemplář z důvodu lepší prostupnosti terénem.

Původní tlumiče nahradily nové od vyhlášené firmy Fox, uzpůsobené pro jízdu v terénu. Ohledně terénního obutí se majitel rozhodl vsadit na Toyo Open Country na obou nápravách plus jeden rezervní kus.

V interiéru potom najdeme poměrně standardní vybavení, to znamená klimatizaci, elektrické stahování oken, posilovač řízení, držáky nápojů a podobně. Při pohledu zvenku pak najdeme nezbytnosti jako ochranný rám přední masky, světelnou rampu nad čelním oknem nebo dva postranní žebříky pro lepší přístupnost vybavení upevněného na střeše.

Kdo by měl náhodou zájem, tento charismatický parťák do pohody i nepohody se bude dražit 16. až 19. března u aukční síně Mecum, cena tak prozatím není známa – zachovalé a dobře vybavené kusy však mění majitele klidně i za 50 tisíc dolarů, tedy více než 1 milion korun.

Načítám