Článek
Vojenský podvozek M1089 A1 6 × 6 posloužil severoamerické firmě Hunter RMV pro stavbu obytného speciálu jménem Sherpa XLE. Šasi vozu nese 6,7 metru dlouhou nástavbu vyrobenou z kompozitních materiálů, kde je 5,5 metru místa pro vnitřní výbavu a zadní garáž, kam dáte motorku a dvě jízdní kola.
Uvnitř dále najdete manželskou postel, jídelní koutek, dvě lednice, kuchyň s indukcí, mikrovlnkou, horkovzdušnou fritézou nebo si můžete vyndat externí gril a užít si barbeque.
Do sprchy skočíte uvnitř i venku, věci vyperete v pračce, usušíte v sušičce. Zásobník na čistou vodu pojme 120 litrů, akumulátory mají kapacitu 800 Ah a solární panely výkon 1 000 wattů.
Palubní vybavení zahrnuje přesný GPS systém, LED osvětlení, vyprošťovací naviják a mnoho úložných prostor.
Šestikolku o hmotnosti 13,1 tuny s kloubovým pomocným rámem pohání řadový šestiválcový turbodiesel Caterpillar 3126B s výkonem 330 koní a silou 1 166 Nm. O řazení se stará sedmirychlostní automat, k němuž je přidružená redukční převodovka pro jízdu v terénu.
Každý kus Sherpa XLE je vyrobený na zakázku a rodí se šest až devět měsíců. Cenu výrobce nezveřejnil, ale auta této kategorie se prodávají za přibližně deset i více milionů. Víme také, že podobný vůz stavěli i Češi z Jičína, jen na základech Mercedesu Arocs 8 × 8.