Článek
Peugeot Rifter je populární rodinný univerzál krabicových tvarů, který však neztrácí šmrnc ani praktičnost. Nabízí se ve dvou délkách rozvoru a s pěti či sedmi místy k sezení. Osobní provedení (M1) se aktuálně jako nové prodává jen s elektrickým pohonem, zatímco lehká nákladní varianta Partner (N1) má k dispozici i spalovací motory.
Každopádně výhodou vozu s pěti nebo sedmi místy k sezení je, že zadní sedačky lze demontovat, takže si z auta můžete udělat malou dodávku. Anebo se nabízí vyhodit jen poslední řadu (je-li přítomna), prostřední sklopit a pomocí kotevních ok dovnitř umístit/zaaretovat Nestbox Hiker 100.
Tato vychytávka od tuzemské firmy Egoé má v rozloženém stavu rozměry 1 110 × 1 950 × 467 mm a váží 80 kg. V kompletním setu za 120 900 Kč dostanete základní korpus a vyjímatelný modul s umyvadlem, dvěma 12litrovými kanystry na vodu, šuplíkem, hygienickou taštičkou, sprchovou hadicí a umyvadlovou baterií.
Tím pochopitelně nekončíme, jelikož součásti setu je i modul obsahující dva vařiče, dvě plynové kartuše, plastový šuplík a vyjímatelné nerezové plechy chránící proti větru.
Dále je v rámci vestavby počítáno s úložným prostorem pro lednici a s postelí, která se skládá z roštu, podpory roštu a matrace s bočními díly.
Modul je kompatibilní s modelem Rifter i jeho ex-PSA (dnes Stellantis) sourozenci typu Berlingo či Combo. Podle výrobce se však vejde i do staršího Peugeotu Partner Tepee/Berlinga Multispace.
Egoé nabízí rovněž levnější varianty Hikeru 100 ošizené o moduly nebo spaní, přičemž nejlevnější souprava stojí 80 600 Kč.
No a pakliže by vám kapacita spaní nestačila, tak se dá vozidlo osadit též různými střešními stany. Ostatně můžete mrknout na ilustrační fotku.
Pokud jde o samotné vozidlo, tak nový e-Rifter s dojezdem až 330 km vyjde na rovný milion korun, nicméně našli jsme i pár skladovek se spalovacími motory za podstatně atraktivnější ceny. Peugeot pak v Česku nabízí i kompletní službu, kdy si můžete vůz poručit rovnou s vestavbou, tedy vy jen úkoly zadáte a vše ostatní zajistí dealer.