Článek
Celý název zní Nissan Caravan Mountain Base Concept. Oficiální představení si odbude právě na akci Tokyo Auto Salon 2022, která se koná 14. až 16. ledna. Nissan na to jde vlastně velmi chytře, podobně jako už některé automobilky před ním – netřeba vybírat vůz vhodný k přestavbě nebo „obětovat“ ten svůj. Koncept Caravan Mountain Base by umožňoval si pro svůj „obytňák“ přijít až do showroomu a následně si jej odvézt rovnou domů – nebo rovnou na výlet.
Že jde o vůz, který se nebude bát terénu, si můžeme všimnout na první pohled – hned na přídi lze spatřit kryty předních svítilen a LED diod pro denní svícení, nad čelním sklem je světelná rampa. Převážná část vozu je pokryta hrubým povrchem odolným vůči oděrkám, boky jsou pak pokryty polepem imitujícím dřevěný obklad.
Právě při pohledu z boku se dají jen stěží přehlédnout terénní pneumatiky se zvýšeným profilem. Dalším praktickým prvkem na dlouhých cestách mimo civilizaci jsou velké střešní solární panely sbírající energii ze slunce, další panely jsou potom v okolí bočních oken.
Kapitolu samu o sobě tvoří interiér, který budí pocit útulnosti, ba co víc – díky dřevěnému obložení na bocích a podlaze také pocit tepla. Ten umocňuje také vestavěný krb. Z pochopitelných důvodů jde pouze digitální maketu, ale je příjemné vědět, že v Nissanu mysleli i na tyto drobnosti, které pomáhají člověku cítit se na cestách jako doma.
Dvojčetem konceptu Mountain Base je potom Nissan Myroom, jehož světlý interiér působí o kus vzdušněji. Zde vidíme opět (tentokrát světle šedé) dřevěné obložení, velkou postel a odkládací prostory, které jsou součástí okenních rolet. Dominantou je pochopitelně chytře řešená postel s matrací, pod níž se nachází přídavný úložný prostor, za postelí pak můžeme vidět pohovku. Za zmínku stojí i designové provedení stropu se světly integrovanými do obložení, což velmi věrně evokuje podhledy z klasických budov.
Jak koncept Base Mountain tak Myroom jsou prozatím ve fázi designového cvičení, a tak se v Nissanu zatím ani náznakem nezmínili o pohonu. Ovšem malá nápověda – nikde tu nejsou viditelné výfuky, je tedy docela dobře možné, že by koncept, pokud se dostane do sériové výroby, jezdil na elektřinu. Do určité míry by to také vysvětlovalo přítomnost velkých solárních panelů.
Bude Nissan vyrábět jeden z těchto konceptů? Nebo snad oba? Moudřejší budeme až po tokijském autosalonu, kde Nissan posbírá jejich přijetí jak odbornou, tak i laickou veřejností. Pokud se ale budou těšit velkému zájmu, je vysoce pravděpodobné, že je v nedaleké budoucnosti spatříme také v showroomech, případně na silnicích. Takový koncept má totiž v současnosti nepochybně šanci na úspěch.