Článek
Ptáte se, jestli se dá luxusní vila zabalit do 12 metrů dlouhého a takřka 4 metry vysokého obytného automobilu? Dá a jmenuje se Volkner Mobil Performance S.
Nápravy vozu a 520koňový motor pochází od Volva, ovšem zbytek je dílem úpravců včetně nerezovou ocelí zdobené dvoubarevné karoserie. Zatímco vlevo se nachází výsuvná část rozšiřující životní prostor uvnitř, vpravo je na milimetry přesně tvarovaná garáž pro supersport dle výběru.
Pokud lze vybrané auto koupit, tak vám jej na přání dodají i s celým obytňákem. Není tedy problém si s sebou vozit vrcholové Bugatti, Lamborghini nebo v minulosti zakoupené LaFerrari. Limitem je v tomto případě buď dostupnost zboží, anebo tučnost vašeho konta. Nic víc, nic miň.
Za zmínku stojí i střecha obsypaná solárními panely a vlastním posezením – to abyste si svou ranní kávu mohli vychutnat s výhledem na okolí. Skla jsou dvojitá a izolovaná, markýza elektricky ovládaná s možností svažujícího se vysunutí do vzdálenosti 2,5 metru.
Dovnitř se smí vstoupit pouze v obuvi s ochrannými návleky, přičemž každý interiér je zakázkově stavěný. Konfigurujete si zde takřka všechno, co konfigurovat jde. Vystavovaný model, jenž firmě Volkner Mobil zapůjčil její klient, se honosil denním gaučem, individuální audiosoustavou, velkou ložnicí, vysokými matracemi, barem a výsuvnými televizory.
V kuchyni se pak nachází lednice, myčka, chladnička na víno, dřez, úložné prostory, prvotřídní nádobí. Koupelnu lze označit za takřka plnohodnotnou, osazenou příjemným sprchovým koutem i toaletou. Obložení vnitřku poté tvoří dřevo a Alcantara.
Vpředu mají své místo masážní vyhřívaná sedadla a palubní deska čalouněná kůží. Vše prémiové kvality, pochopitelně. Jde-li o kapalinovou soběstačnost, pak můžete počítat nejvýše s 680 litry čisté vody, 620 litry šedé vody a s 330 litry odpadu z WC.
Správu celého obytného paláce pořešíte přes nativní aplikaci, která navíc zajišťuje konektivitu s podporou Volkner Mobil. Systém naprogramovaný úpravcem je dokonce tak sofistikovaný, že pokud vozidlo přijede na servis, proběhne automatická diagnostika naprosto všech řídicích jednotek, spotřebičů i výbavy.
Bavíme se o dost detailním provedení, jelikož se diagnosticky testují třeba i bufíky, které musí daný prostor vytopit na určenou teplotu do určitého času. Pokud tomu tak není, systém vyhodnotí chybu a mechanik ví, kde hledat problém.
Cena je pochopitelně extrémní a těžce individuální, nicméně vystavovaný kus stál s německým DPH (19 %) v přepočtu 49,5 milionu korun bez auta. Díky LaFerrari ovšem konečná suma stoupla na 130 milionů korun. Jo a kdybyste přece jen trvali na úplném základu, pak vám postačí „pouhých“ 39,3 milionu korun.
Možná se ptáte, pokud jste z té sumy ještě nedostali infarkt, kdo si takové hračky za šílené peníze kupuje? Tak obvykle to jsou veleúspěšní byznysmeni či nejvyšší šéfové velkých korporátů, kteří tímto způsobem tráví volný čas toulkami Evropou.
A že potřebují řidičák na céčko? To je pro ně asi ta nejmenší položka, když jim v garáži extrémně luxusního obytňáku parkuje exotický supersport za desítky milionů korun.