Hlavní obsah

Kempování pro nenáročné: Levný český obytňák Mini K Sport Plus poskytne zejména střechu nad hlavou

Foto: Jan Majurník

Lepší řešení kempování než stan, ale také podstatně dražší.

Každý jsme jinak náročný, a vlastně proto dnes existují automobilky typu Dacia i Rolls-Royce. V podobném duchu lze hledět i na obytné přívěsy, kdy jeden touží po luxusu i přepychu, zatímco jinému stačí jen botník a postel. A právě na druhou variantu jsme se s naším Peugeotem 508 zajeli podívat ku Praze.

Článek

Obytňáky baví vás i nás, proto jsme si na nějaký čas pořídili naftový Peugeot 508 s koulí a vydali se obrážet naši republiku s cílem najít zajímavé přípojné obytňáky. Naše cesty lemované dálnicemi i okreskami nás tentokrát zavedly až na okraj Prahy, kde na nás čekal přívěs Mini K Sport Plus.

Foto: Jan Majurník

Celková hmotnost obytky je 750 kg (provozní cca 450 kg), takže vám stačí řidičák B.

Jeho strůjcem je česká společnost Carox+ a pro konstrukci využívá vlastní základny spárované s nápravou AL-KO. Vozidlo může být i brzděné, vybavené tlumiči a stabilizačními nohami. Výhodou je rovněž nízká hmotnost okolo 450 kg a české schválení na rychlost 130 km/h.

Tělo kompaktu tvoří hliníková slitina izolovaná polystyrenem a uvnitř zakončená lepenou překližkou. Celá konstrukce je omyvatelná, nejsou v ní vodu absorbující materiály a ještě tu máme pětiletou garanci na zatečení. Tedy v případě, že se každý rok otočíte za výrobcem do Ústí nad Labem na servis.

Foto: Jan Majurník

Přívěs je chráněn pětiletou garancí na protečení podmíněnou pravidelnými kontrolními návštěvami v servisu.

Vnějšek zdobí ještě diodová světla i osvětlení, litá či ocelová kola a další vychytávky. Bavíme se třeba o úložném boxu nebo nosiči na kola. Samozřejmostí u zkoušeného kusu jsou okna se záclonami i síťkou proti hmyzu (boční a střešní) a palivová nádrž pro nezávislé topení.

Lepší než stan

Na boky nekoukejte, tamtudy se dovnitř nenastupuje. Vaší bránou do kompaktního domova je zadní část, která se otevírá dokořán a umožňuje pohodlné nalodění na palubu.

Foto: Jan Majurník

Jak sami vidíte, dominantou interiéru je lůžko.

Uvnitř vás uvítá regulovatelné diodové osvětlení, k dispozici jsou také napájecí zásuvky, lůžko o rozměru 140 × 200 cm, úložný prostor pod postelí, skříňky s dvířky s pístnicí, závěsný systém, zásuvná lednice o objemu 20 litrů a závěsný botník.

Dřez ani vařič tu nehledejte. Tenhle bydlík je primárně stvořen na uložení věcí a nocování. Výrobce totiž počítá, že zbylý čas budete trávit buď venku, anebo ve volitelné stanové předsíni.

Foto: Jan Majurník

Vařič ani dřez tu nehledejte, jen úložné prostory a volitelnou lednici.

Bydlík je možné dovybavit také topením, soláry, lepší baterií a rovněž tovární výbavou, kterou jste si ze začátku nenakonfigurovali. Konstrukce je totiž modulární, proto se dá s karavanem dobře pracovat i v rámci dodatečné montáže.

Výrobce však nedoporučuje domácí dodělávky, které jsou populární třeba u tureckých obytňáků. Ústecká firma se snaží nabídnout přívěsy takové, abyste se už o nic nemuseli starat.

Foto: Jan Majurník

Dvířka úložných prostor jsou podepřena plynovými vzpěrami.

Obytňák Mini K Sport Plus koupíte na platformě minibydlik.cz s čekací dobou 6–8 měsíců za cenu od 230 000 Kč s daní. Pokud jde o půjčení, tak tato možnost zajisté existuje, nicméně musíte si připravit 900 Kč za den.

Zkoušený obytňák je v podstatě jen postel, střecha nad hlavou, botník a pár skříněk – tedy nic zázračného, ale pořád daleko lepší bydlení než obyčejný stan. Seznam příplatků obsahuje pár zajímavých položek, například televizor, což je jedna z mála položek, co může rybářům, horolezcům anebo jiným aktivním lidem večer v rámci odpočinku chybět.

Související témata:
Načítám