Hlavní obsah

Kempování na vlně retra. Ford Bronco z roku 1982 s obytnou nástavbou je krásný retro obytňák

Foto: Uživatel mjs-13/ eBay

Zachovalý Ford Bronco třetí generace z roku 1982 už je v dnešní době opravdovou vzácností. Tenhle vůz však disponuje obytnou vestavbou navrženou na míru pro model Bronco, což z něj dělá ještě vzácnější exemplář.

Vzhledem k oblibě obytných vozů a obytných vestaveb je v dnešní době poměrně obtížné narazit na opravdovou raritu, respektive „klasiku“ mezi obytňáky. Čas od času se ovšem zadaří a na internetu je teď na prodej přesně jeden takový kus – Ford Bronco z roku 1982 s obytnou nástavbou vyrobenou speciálně pro tento model. A v původním stavu!

Článek

Design dnešních pick-upů, SUV a dalších terénních vozů je mnohem komplexnější než dřív. Zdobí je ostře řezané, často prolínající se linie, zamračená LED diodová světla, velká litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Proto je pohled na jednoduchý, skoro až prostý design z 80. let minulého století pozoruhodně příjemný – jako v případě třetí generace Fordu Bronco.

Třetí generace Bronca byla ve výrobě v letech 1979 až 1986, do dnešních dní se jich tedy dochovalo poměrně málo. Tento exemplář z roku 1982 je o to vzácnější vzhledem k prakticky původnímu stavu. Navíc jde mezi nadšenci o velmi žádanou verzi s obytnou nástavbou od firmy Hallmark, která byla speciálně navržena přímo pro model Bronco.

Podobně jako vůz samotný i laminátová konstrukce, kterou byl vůz osazen v roce 1993, odolala zubu času velmi dobře – původní je lak i  výsuvná markýza na pravém boku. Uvnitř najdeme prakticky veškeré originální vybavení jako plynový vařič, dřez, ledničku, odnímatelný skládací stolek, skříňky s úložnými prostory a další.

Foto: Uživatel mjs-13/ eBay

Tento Ford Bronco nabídne nocleh až pro čtyři osoby. Uvnitř jsou dvě protilehlé rozkládací pohovky, kde se vyspí dva lidé, a v horní výsuvné části je velká matrace, kde se vyspí další dva.

Dvě protilehlé rozkládací pohovky s vestavěným úložným prostorem umožňují nocleh pro dvě osoby, v horní části konstrukce je velká matrace pro další dva členy osazenstva, vnitřní výška je potom 6 stop a 5 palců (asi 195 cm). Pozoruhodné je, že v původním stavu je i kabina vozu. Všechno, kam až oko dohlédne – kůží potažený volant, analogové ukazatele, výdechy ventilace sedadla s látkovým čalouněním, středová konzola či stropnice – jsou původní.

Tento ojedinělý exemplář v béžové barvě a ve vrcholné výbavě XLT Lariat má najeto poctivých 142 tisíc mil (zhruba 227 tisíc kilometrů). O pohon se stará původní motor – poctivý atmosférický osmiválec Windsor o objemu 351 kubických palců (5,8 litru). Spřažen je s klasickým měničovým automatem C6 z dílen Ford, který byl proti svému předchůdci MX lehčí a konstrukčně jednodušší.

Poháněna jsou všechna čtyři kola prostřednictvím stálého převodu 3,55, nechybí však redukce a uzávěrka diferenciálu, díky čemuž se vůz může pochlubit výbornými terénními vlastnostmi. Vůz navzdory svému věku a nájezdu má původní lak i všechny karosářské díly, originální tak nejsou snad jen kola.

O poctivé a robustní konstrukci vozu svědčí i fakt, že palubní systémy jako elektrická okna, tempomat, posilovač řízení či klimatizace jsou kupodivu stále funkční. Prodejce uvádí, že vůz pořídil před 2,5 roku, hlavním důvodem pak byla právě nesmírně zachovalá a dnes vzácná obytná nástavba. Během této doby společně stačili najezdit zhruba 30 tisíc mil (nějakých 50 tisíc kilometrů).

Vozidlo se nachází ve městě White Bluff v americkém státě Tennessee a momentálně je na prodej formou internetové aukce a prozatímní nejvyšší nabízená částka je 9 200 dolarů (něco málo přes 200 tisíc Kč).

Načítám