Hlavní obsah

Karavan plný světla: Medusa je prostorný a bohatě prosklený obytný přívěs za hodně zajímavý peníz

Foto: Jan Majurník

Haló, tady medúza. Pamatujete tenhle hudební pořad, ve kterém hrála zelená obyvatelka moře písničky na přání? Tak přesně o tomhle dnes psát nebudeme. Namísto lelkování a vzpomínání na 90. léta jsme s naší 508 SW od francouzského lva vyrazili na Medusu – lehký prosklený obytňák pro čtyřčlennou rodinu.

Článek

V minulých dílech našeho putování s úspornou 508 SW za českými přípojnými karavany jste viděli Ares 310 – lehký čtyřmístný kompakt, který vyvolal velkou vlnu zájmu. Turci mezitím stačili zamakat na nástupci a tuzemské zastoupení TownOut (Praha, Brno) ho do Česka dokázalo přivézt.

Foto: Jan Majurník

Medusa 375 sice působí mohutně, ale jde o poměrně lehký přívěs.

Představujeme vám Medusu 375, opět lehký, znovu čtyřlůžkový, ale tentokrát prostornější a prosvětlenější brzděný obytný přívěs s délkou 5,05 metru a celkovou hmotností do 750 kg. Tenhle větší minikaravan zcela komfortně uspokojí kempovací potřeby dvou dospělých a dalších dvou osob, zejména dětí.

Exteriér reprezentuje bílo-červené provedení a široké prosklení připomínající spíše nějakou loď zkrášlenou diodovým osvětlením. Velmi praktická jsou také čtyři menší okénka na obou bocích, která ocení především sóloví nocležníci.

Foto: Jan Majurník

Široké prosklení propůjčuje vozu šmrnc a především prosvětluje interiér.

Střechu zdobí třímetrová markýza a netradičně řešený vývod kabelu, zatímco vzadu mezi koncovými lampami má své místo úložný prostor pro delší předměty, případně pro nářadí nebo jinou techniku. Vpředu pak najdete objemný laminátový box s měkkým víkem, jehož uzavření vyžaduje notný grif mistra karavanisty.

Foto: Jan Majurník

Pro Peugeot 508 SW je lehká Medusa úplná malina.

Navzdory rozměrům se karavan snadno táhne, pro naftovou 508 SW jde takřka o malinu. Díky nízké hmotnosti a aerodynamice přívěsu se tažný vůz zbytečně netrápí, nicméně je to dané i tím, že zastavěný vznětový motor vyprodukuje dostatek točivého momentu. Z praxe víme, že náš tahoun zvládá i mnohem těžší karavany bez toho, aniž by se zadýchal.

Garsonka pro čtyři

Medusa 375 kráčí ve stopách Aresu 310, takže po otevření bočních dveří na vás vykouknou dvě patrové postele o rozměrech 70 × 195 cm. U každého lůžka jsou ještě lampičky a uprostřed palandy jedna 12voltová zásuvka. Případné četbě literatury nebo hraní her na mobilu až do brzkých ranních hodin tak nic nebrání.

Foto: Jan Majurník

Boční lůžka mají šikovná madla/zábrany, takže z nich vaše děti nevypadnou.

A teď zase to nejdůležitější – koupelna. Ta je nejen prostorná, že se uvnitř postavíte, ale navíc si do ní můžete pořídit chemické WC. Dovnitř se tak skutečně vejde se vší technikou i statný muž nebo žena.

Foto: Jan Majurník

Nechybí prostorná koupelna, případně chemické WC.

Pro uložení potravin přijde vhod velkoobjemová lednice, nad níž najdete další úložné prostory, takový špajz, řekli bychom. Naproti tomu se nachází kuchyňka s dřezem, dvouplotýnkovým vařičem, skříňkami a přídavným pracovním stolkem.

Jakmile se usadíte ke stolu, ohromí vás široké otevíratelné prosklení se záclonkami. Díky tomu karavan působí vzdušně a denní světlo pronikne takřka všude. Onen stolek je pochopitelně skládací a lze jej spolu s bočními lavicemi proměnit na dvojlůžko o rozměrech 150 × 195 cm.

Foto: Jan Majurník

Široké prosklení si prostě zamilujete, obzvláště pokud budete v krásné přírodě.

Celkové zpracování karavanu je až na určité prvky, které prozrazují cenu/zemi původu, docela slušné. Tmelem se tu však nešetřilo, těsnění nejsou v dokonalé rovině, výplně boků a stropnice jdou místy prohnout. Potěšila nás ovšem jakost dřeva, která není úplně k zahození. Zajisté jde o levnější materiál, ale jeho opracování odpovídá snaze udělat rozumně vyvážený výrobek.

Medusa 375 není obytňákem bez kompromisů, nicméně za cenu od 422 290 Kč s daní jde o malou mobilní garsonku pro čtyři osoby. Poznáte na ní, že Turek sice šetřil a někde ubral, na druhou stranu v mnohém zase přidal. Navíc s hmotností do 750 kg Medusu zapřáhnete i za běžné vozy, tudíž nutně nepotřebujete velké a silné SUV.

Načítám