Článek
Mercedes-Benz je s modelovou řadou Marco Polo jedním z hlavních průkopníků obytných dodávek a s přibližující se letošní dovolenkovou sezónou rozšiřuje své portfolio obytných vozů o čistě elektrickou variantu, vycházející z elektrického modelu EQV. Stuttgartská automobilka zadala přestavbu švýcarské společnosti Sortimo Walter Rüegg PLC a bude ji prodávat na evropském trhu.
Kompletní přestavba elektrického Mercedesu-Benz EQV z rodinného MPV na obytnou dodávku zahrnuje výsuvnou střechu se střešním lůžkem a volitelnými solárními panely, modulární lůžkovou část a kuchyňský kout v zavazadlovém prostoru. Kuchyně má všechno potřebné vybavení pro přípravu jídla v přírodě, včetně dřezu, odnímatelného plynového sporáku se dvěma plotnami, lednici i zásuvky pro uložení kuchyňského nádobí nebo zásob.

Výsuvná střecha obytného EQV nese volitelné 400wattové solární panely
Kuchyně je zastavěna do kompaktního boxu, dokonale padnoucího do zavazadlového prostoru EQV. Celá přestavba umožňuje využívat obytné EQV i nadále jako normální osobní dodávku, aniž by bylo nutno demontovat kuchyňskou zástavbu z kufru, avšak s omezeným prostorem pro zavazadla. Obytná zástavba je navržena tak, aby byla lehká, protože hmotnost významně ovlivňuje dojezd elektromobilů. Interiér těží z diskrétních tmavých oken, poskytujících soukromí.
V interiéru pochopitelně nechybí ani osvětlení, USB porty pro nabíjení mobilních zařízení nebo otočná sedadla. Veškerou elektroniku napájí hlavní vozová i pomocná baterie pro kempování, které vyjma externího nabíjení získávají elektrickou energii i z již zmíněných 400wattových solárních panelů. A když už jsme u elektřiny, pojďme si připomenout elektropohony.

Kuchyňská zástavba je v kompaktním boxu, jaký používá i česká firma Egoé nest
Mercedes-Benz EQV se prodává ve dvou provedeních, „dlouhém“ s délkou 5 140 milimetrů a „extra dlouhém“ s délkou 5 370 milimetrů. Obě verze pohání stejný elektromotor o výkonu 150 kW (204 koní) a maximálním točivým momentem 365 Nm. Slabší verze EQV 250 s 60 kWh baterií slibuje dojezd 213–236 km, silnější verze EQV 300 s 90 kWh baterií pak umožňuje delší dojezd 325–363 km (obojí WLTP).
„Rychlonabíjením“ o nejvyšším výkonu 110 kW se akumulátor elektrického Mercedesu-Benz EQV umí nabít z 10 na 80 procent za přibližně 45 minut, ale nebude překvapením, když většina lidí se zájmem o obytnou dodávku od Mercedesu raději sáhne po sourozenci se vznětovým motorem. Zejména dobrodružnější zákazníci, plánující kempovat v oblastech s méně rozšířenou dobíjecí infrastrukturou.
Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans, při oficiálním představení obytného Mercedesu-Benz EQV sice neuvedl cenu přestavby, ale zmínil, že automobilka věří, že budoucnost obytných vozů je čistě elektrická. Jaký názor na to máte vy, souhlasíte?