Hlavní obsah

Japonskoněmecký obytňák nabídne čtyři lůžka, topení, stan a příjemnou cenu

Foto: Jan Majurník

O přestavbu na Seaside se stará společnost Dethleffs, která ji dělá exkluzivně pro německý Nissan

Volkswagen California je drahý špás. Právě toho využil německý Nissan a představil přímého konkurenta jménem Seaside, postaveného na bází dodávky Primastar. Auto nabídne krom čtyřech lůžek také silný motor, demontovatelná sedadla a zajímavou cenu.

Článek

Novinka od německého Nissanu zaujala asi všechny, kteří na Caravan Show v Düsseldorfu mířili ke stánku Volkswagenu na Californii. Prodejcům z Wolfsburgu totiž způsobili vrásky jejich kolegové kopající za Japonsko, a to modelem Seaside postaveným na bázi Nissanu Primastar.

Foto: Jan Majurník

Nissan Seaside je přímým konkurentem Californie od Volkswagenu

Tato novinka dlouhá cirka pět metrů a široká necelé dva metry hostí dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 nebo 170 koní a spárovaný buď s manuálem, anebo s automatem. S celkovou výškou se vejdete těsně pod 2,1 metru, takže vám nejsou zapovězeny ani podzemní garáže.

Určitou nevýhodou oproti Californii může být absence pohonu 4×4, protože Seaside sází pouze na hnaný předek. Model je standardně čtyřmístný a díky zvedací střeše také čtyřlůžkový. Přední sezení lze pochopitelně otočit o 180 stupňů, zatímco to zadní klidně vyndat a získat tím 2,4 metru prostoru na délku.

Foto: Jan Majurník

Přední sezení je otočné o 180 stupňů

Pokud naopak potřebujete sedadel víc, lze dozadu umístit ještě dvě další sedačky, jež stojí s německou daní (19 %) v přepočtu bezmála 55 000 Kč. Tím ze Seaside uděláte šestimístný minivan.

Ale vy chcete kempovat, že? K tomu poslouží taktéž vyjímatelný stolek, který můžete díky třem nožičkám umístit i mimo vůz. Střešní lůžka nabídnou rozměry 1,9 × 1,25 metru, zatímco dolní postel má rozměry 2 × 1,15 metru. Nosnost každého z dvojlůžek je otypovaná na 200 kg.

Foto: Jan Majurník

Spodní lůžko má rozměry 2 × 1,15 m

Tepelnou pohodu zajišťuje nezávislé topení Eberspächer o výkonu 2 kW, přičemž střešní stan je možné opatřit přídavnou izolací. To proto, kdybyste s Nissanem chtěli vyjet třeba do zimní Skandinávie a v noci nezmrznout.

Konstrukce spodního lůžka nezapomněla na úložné prostory, lednice nabídne objem 45 litrů, plynový vařič čerpá energii z 2,8kilogramové bomby a nechybí ani venkovní sprcha s volitelným paravanem. Nádrž na čistou vodu má objem 29litrů, zatímco nádoba na šedou pojme 24 litrů.

Foto: Jan Majurník

Nechybí ani malá kuchyňka

Nissan Seaside není čistokrevným dílem Japonců, nýbrž německého importu a známé firmy Dethleffs. Vozidlo chráněné pětiletou zárukou lze koupit ve vybraných 72 dealerství značky v Německu v základní specifikaci (150 k diesel, manuál) za 69 950 eur (1,73 mil. Kč) a v nejvyšší specifikaci (170 k diesel, automat) za 73 770 eur (1,83 mil. Kč) – oboje s 19% německou daní.

Zeptali jsme se i na prodej do Česka, který je možný, ovšem německý dealer musí Seaside nejprve zaregistrovat „doma“ a až poté jej exportovat. Tak či onak jestli máte zájem, žhavte linky směr Nissan Deustchland.

Načítám