Hlavní obsah

Nejlevnější auta na českém trhu 2022: Láce už byla, ovšem s vyšší cenou zbohatly i základní výbavy

Foto: Jakub Deml

Dacia už není nejlevnější, předběhl ji Hyundai i Mitsubishi

Doby, kdy se u nás dalo plnohodnotné nové osobní auto renomované značky koupit pod 200 000 Kč, jsou sice nenávratně pryč, nicméně i tak není vše ztraceno, přestože se o zdražování v autoprůmyslu hovoří čím dál častěji. Prošli jsme oficiální ceníky výrobců a dali pro vás dohromady nejlevnější modely dostupné na českém trhu.

Článek

Láce v krámech sice už byla, zato však se vzrůstající cenou narostla rovněž vybavenost i bezpečnost prodávaných vozidel. Rovněž nároky řidičů se mění, proto se dnes do popředí dostávají kompaktní SUV, zatímco dříve populární kulatá MPV upadají v zapomnění.

Foto: Tomáš Kopečný

Na náš trh vstoupily rovněž čínské značky a jak to vypadá, jedna z nich má docela solidně našlápnuto k úspěchu

Prošli jsme ceníky renomovaných importérů působících na českém trhu a vybrali ta nejlevnější nová osobní auta, jaká u nás můžete koupit. Na rovinu říkáme, nedejte na všeobecné strašení, stále máte možnost pořídit solidní auto bez toho, aniž byste museli vykrást kampeličku nebo žádat o hypotéku.

Výběr značek a představení jejich nejlevnějších modelů přinášíme v abecedním pořadí, jelikož konečnou cenu výrazně ovlivňuje zvolená výbava či motorizace.

Citroën C3

Francouzský Citroën po druhé válce automobilizoval obyvatelstvo zejména předokolkou Traction Avant, přičemž nyní platí za dostupný model pro masy stylová C3. Ta stojí v základu 367 000 Kč a nabídne zážehovou tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 83 koní, spárovanou s pětirychlostním manuálem.

Foto: Ondřej Svoboda

Citroën C3 hraje na styl a slušnou cenu

V základu pak najdete například diodová světla, manuální klimu, tempomat, elektrická okna vpředu, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka s výhřevem nebo autorádio.

Dacia Sandero

Jelikož je Logan kvůli nezájmu klientů ze hry, musíte se zaměřit na levné Sandero začínající od 289 900 Kč. Rumunský hatchback se v základu pyšní litrovým atmosférickým tříválcem, naladěným na výkon 67 koní. Co se týče převodovky, tak ta je manuální a pětirychlostní.

Foto: Lukáš Kukla

Dacia Sandero není nejlevnější na trhu, ovšem i tak se v základu vejde pod 300 000 Kč

Ve standardu hledejte potkávací LED světla vpředu, přední okna v elektrice, tempomat, světelný senzor, autorádio s Bluetooth, palubní počítač a mechanicky štelovaná zpětná zrcátka. Pokud toužíte po klimě, připravte si 10 000 Kč navíc.

Dongfeng Glory 500

S nejlevnějším čínským fengem Glory 500 je to trochu komplikované. Ačkoli tuzemský prodejce Bidli pětistovku v nabídce na vlastních internetových stránkách nemá, slovenský import dodávající vozy i pro český trh ano. Dokonce ji najdete na jejich webu lokalizovaném do našeho jazyka.

Foto: Dongfeng

Dongfeng Glory 500 šetří i na bezpečnosti, což nesedne každému

Tam se model, který znáte z naší reportáže z Bratislavského autosalonu, prodává od 524 990 Kč. Standardem je motor 1,5 litru (115,5 koně), CVT převodovka, 16palcová litá kola, pouze dva airbagy, 7palcový multimediální systém, klima, elektrická okna, elektrická zrcátka bez výhřevu, parkovací kamera, tempomat.

Foto: Dongfeng

V základu je sice zajímavá výbava, ovšem takové airbagy jen dva

Co je však důležité, ve standardní výbavě chybí elektronická stabilizace podvozku, což považujeme za velké minus.

Fiat Panda

Nejlevnějším fiatem je… Hybridní Panda! Za 306 900 Kč nabízí oficiální dovozce hybridní litrový tříválec o 69 koních, který je spojený s šestistupňovým manuálem. V základu najdete manuální klimu, přední okna v elektrice a přípravu pro rádio, což je ze zajímavých prvků (mimo těch povinných) vše.

Foto: Fiat

Panda je letitá klasika, kterou koupíte už za 306 900 Kč

Ford Fiesta

Klasická Fiesta to na poli malých hatchbacků nemá lehké. Proč? Inu vysvětlovali jsme si to v našem testu faceliftovaného provedení. Každopádně nejlevnější osobní Ford je právě tento model, který startuje od 369 900 Kč s atmosférickým tříválcem 1,1 litru a manuálním pětikvaltem.

Foto: Tomáš Kopečný

Fiesta od Fordu nedávno prošla faceliftem a stále má co nabídnout

Ve standardu se těšte třeba na diodové lampy, manuální klimu či multimediální systém s dotykovou obrazovkou. Dále na přední okna v elektrice, elektrická zpětná zrcátka nebo tempomat.

Hyundai i10

Hledáte levnou mobilitu? Tak jednou z možností je sáhnout po kompaktním modelu Hyundai i10 se startovní cenovkou od 259 990 Kč. Litrová atmosféra umístěná pod kapotou je naladěná na výkon 67 koní a spolupracuje s mechanicky ovládaným pětikvaltem.

Foto: Jakub Deml

Pětimístný Hyundai i10 v základu spoléhá na atmosférický zážehový tříválec

Mimo povinné výbavy mezi zajímavé standardní prvky řadíme samočinné přepínání dálkových světel, přední elektricky ovládaná okna, tempomat, dva předinstalované přední reproduktory a sadu zimních gum. Pokud jdete po klimatizaci, pak si připravte celkem 279 990 Kč.

Kia Picanto

Sourozenec i10 se jmenuje Kia Picanto a mimo odlišného designu startuje cenově od 289 980 Kč s litrovým tříválcem (67 koní) a manuálním pětikvaltem. Ve standardu poté najdete třeba samočinné rozsvěcování světel, manuální klimu, elektrické ovládání předních oken nebo autorádio s Bluetooth.

Foto: Kia

Kia Picanto je sourozencem i10 od Hyundaie

Mazda2

Mazda sice všeobecně patří k dražším značkám, nicméně model 2 koupíte od 392 400 Kč. Za svoje peníze dostanete zážehový motor 1,5 litru (75 k), manuální šestikvalt, rádio s 8palcovým displejem, konektivitu Apple CarPlay/Android Auto, přední i zadní okna v elektrice, manuální klimatizaci nebo senzor vlhkosti.

Foto: Mazda

Mazda2 je sice malá, avšak cenově dostupná a slušně vybavená

MG ZS

Nejlevnějším autem britsko-čínské značky MG je model ZS v základu, který považujeme za nejlepší z modelové řady vůbec, nicméně o tom se už brzy dočtete v našem testu. Co zajímavého tedy za svých 424 940 Kč můžete očekávat?

Foto: Tomáš Kopečný

MG ZS nabídne hodně dobrý poměr ceny, užitku a výbavy

Tak prvně atmosférický motor 1.5 DVVT s mechanicky ovládaným pětikvaltem, dále bi-LED světlomety, senzor světla, digitálně ovládanou manuální klimatizaci, zadní parkovací senzory, tempomat, audiosystém s obrazovkou s úhlopříčkou 10,1palce, kompatibilitu Apple CarPlay/Android Auto, 17palcové liťáky, hagusy, elektricky ovládaná okna i vyhřívaná zrcátka, nastavitelnou intenzitu posilovače řízení a barevný palubní počítač.

Mitsubishi Space Star

Jedním z nejlevnější aut na trhu je Mitsubishi Space Star prodávané od 271 760 Kč. V základu se těšte na benziňák 1.2 MIVEC (71 k), manuální pětikvalt, světelný senzor, dešťový senzor, elektricky ovládaná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna, přípravu na rádio se dvěma reproduktory a také na 14palcová litá kola. Za provedení s klimou a další drobnou výbavou pak dáte 288 760 Kč.

Foto: Karel Štochl

Mitsubishi Space Star patří k nejlevnějším vozům na trhu

Nissan Micra

Současná generaci Micry s námi sice už na trhu nějakou tu dobu je, nicméně stále platí za poměrně slušný automobil. Ještě pořád se dá koupit se startovní cenou od 414 900 Kč, s níž přijíždí rovněž litrový tříválec s turbem (92 k) a pětirychlostní manuál.

Foto: Nissan

Micra se na některých trzích jmenuje March

V základu dostanete manuální klimu, přední okna v elektrice, zrcátka v elektrice, tempomat, automatické přepínání dálkových/potkávacích světel, palubní počítač, 7palcovou dotykovou obrazovku infosystému a konektivitu Apple CarPlay/Android Auto.

Foto: Nissan

Malá Micra má rozhodně fešácký interiér

Kdyby vás přece jen lákalo něco většího, koukněte po skladovém Juke modelového roku 2021, jelikož stojí dle ceníku Nissanu od 424 900 Kč.

Opel Corsa

Korzárem Opelu je pochopitelně Corsa se zážehovým tříválcem 1,2 litru, začínající na sumě 359 990 Kč. Vozidlo vybaveno pětirychlostní manuálem dále nabídne tempomat, elektrická zrcátka, elektrická přední okna, 5palcový audiosystém, palubní počítač. Chybí vám manuální klima? Kvůli ní a dalším prvkům musíte do vyšší specifikace za 389 990 Kč.

Foto: Jakub Deml

Opel Corsa se dá oficiálně nejlevněji pořídit za 359 990 Kč

Peugeot 208

Lev je králem zvířat, čemuž odpovídá i základní cena kompaktní 208, která činí 410 000 Kč. Motorem nejlevnější specifikace je pak benzinový tříválec 1,2 litru, spárovaný s pětirychlostním manuálem.

Foto: Jakub Deml

Peugeot 208 je stylový, ale také dražší

Za zmínku z hlediska výbavy stojí tempomat, peugeoťácký specifický kokpit, 7palcový multimediální systém, manuální klima, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná zrcátka.

Renault Clio

Za 363 000 Kč můžete mít Renault Clio s 91koňovým litrovým tříválcem a manuálním šestikvaltem. Mezi hlavní prvky sériové výbavy patří manuální klimatizace, přední okna v elektrice, palubní počítač, diodové přední i zadní lampy, zrcátka v elektrice, dešťový senzor, světelný senzor a 7palcový multimediální systém.

Foto: Jakub Deml

Renault Clio nabídne dobrou základní cenu i výbavu

Seat Ibiza

Velkým překvapením je Seat Ibiza, která se v nejlevnější modifikaci prodává od 414 900 Kč, avšak nabízí 90koňový litrový tříválec spalující zemní plyn a manuální šestikvalt k tomu.

Foto: Seat

Seat Ibiza se v základu prodává s pohonem na CNG

Ve standardu se tedy lze těšit na manuální klimatizaci, přední okna v elektrice, zrcátka v elektrice, digitální přístrojový štít, 8,25palcový multimediální systém, omezovač rychlosti, světelný senzor či na přední diodové světlomety.

SsangYong Tivoli

Nesmíme zapomenout ani na jihokorejský SsangYong, který sice trochu bojuje s dluhy, ale nabízí zajímavé modely za přijatelné ceny – například Tivoli za 419 900 Kč.

Foto: SsangYong

Jednou provždy – SsangYong je jihokorejská automobilka, nikoli čínská

Kompaktní SUV přijíždí s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,5 litru (163 k) a šestirychlostním manuálem. Kromě povinných prvků se ve standardní specifikaci nachází položky typu tempomat, palubní počítač, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední i zadní okna, manuální klimatizace, rádio s Bluetooth nebo přední mlhovky.

Suzuki Ignis

Tento matador je s námi už roky, proto jej v nejlevnějším provedení koupíte od 345 900 Kč. Standardem je poté hybridní benzinová dvanáctistovka spolupracující s pětirychlostním manuálem.

Foto: Jakub Deml

Suzuki Ignis se nabízí také ve čtyřkolce (od 439 900 Kč)

Tohle schopné mini auto nabídne elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, autorádio s Bluetooth, diodové hlavní lampy, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka nebo také informační displej.

Škoda Fabia

Ceník pro modelový rok 2023 ohlašuje u základní Fabie sumu 349 900 Kč, za níž dostanete 80koňový přirozeně dýchající litrový tříválec a ruční pětikvalt.

Foto: Tomáš Kopečný

Škoda Fabia patří mezi cenově dostupné stálice pro masy

Výbava pak obsahuje přední diodové lampy, přední mlhovky, palubní počítač, deštník ve dveřích řidiče, manuální klimu, elektrické ovládání oken vpředu, 6,5palcový infosystém, světelný senzor, omezovač rychlosti a zrcátka v elektrice.

Toyota Aygo X

Roztomilejší kompakt, navíc se standardní cenou od 327 000 Kč, budete hledat jen těžko. Co pracuje pod kapotou? Litrový motor o 72 koních spojený s pětistupňovou manuální převodovkou.

Foto: Toyota

Toyota Aygo X kypí stylem a také dobrou cenovkou

A jak to je s výbavou? V základu dostanete přední okna v elektrice, zrcátka v elektrice, manuální klimatizaci, palubní počítač, 7palcový infosystém, podporu Apple CarPlay i Android Auto, telematické služby na 10 let, 17palcové ocelové disky, samočinné přepínání dálkových světel či adaptivní tempomat.

Volkswagen Up!

Zatímco škodovácké Citigo je definitivně pasé, Volkswagen stále nabízí maličký třídveřový up! S litrovým MPI (65 k), manuálem (5 st.) a startovní sumou 323 900 Kč.

Foto: Volkswagen

Volkswagen up! v pětidveřovém provedení je dostupný za příplatek

V základu se německý prcek chlubí automatickou klimatizací, manuálně nastavitelnými zrcátky, světelným senzorem, dešťovým senzorem, elektrickými okny vpředu, palubním počítačem, rádiem, Bluetooth připojením a rozhraním pro chytrý telefon s vlastním dokem.

Je z čeho vybírat

To je dlouhý seznam, viďte? Berte to však pozitivně, neb výše publikované řádky dokazují, že si stále můžete vybírat mezi celou řadou cenově dostupných automobilů, které vždy nemusí nutně být jen o velikosti angličáku.

Foto: Jakub Deml

Králem levných osobních aut renomovaných značek je v Česku aktuálně Hyundai i10

Kdybyste měli finance na jedno z dnes probíraných aut, které byste si koupili? Kdo je vaším favoritem, za nějž byste pustili své pracně vydělané koruny? Zanechte nám svůj hlas v anketě níže a do komentářů klidně přidejte vysvětlení, proč právě ten či onen model.

Z níže vypsaných vozů v základní výbavě bych si vybral/vybrala model?
Citroën C3
4,5 %
Dacia Sandero
5,6 %
Dongfeng Glory 500
0,6 %
Fiat Panda
1,6 %
Ford Fiesta
1,8 %
Hyunda i10
7,3 %
Kia Picanto
0,8 %
Mazda2
1,8 %
MG ZS
4,2 %
Mitsubishi Space Star
2,1 %
Nissan Micra
0,4 %
Opel Corsa
1,2 %
Peugeot 208
2,3 %
Renault Clio
3,7 %
Seat Ibiza
0,8 %
SsangYong Tivoli
34,3 %
Suzuki Ignis
2,8 %
Škoda Fabia
15,5 %
Toyota Aygo X
7,6 %
Volkswagen up!
1,1 %
Celkem hlasovalo 3653 čtenářů.
Načítám