Článek
Zatímco muži (většina) dokážou v autě vidět víc než jen plechovku na čtyřech kolech, české ženy bývají ve vztahu k autům obvykle méně fixované. Podle zástupů Arvalu ženy automobil vnímají jako pomocníka pro každý den, od kterého očekávají funkčnost a spolehlivost.
Dodnes se říká, že našim ženám záleží především na barvě, ovšem Arval tvrdí něco jiného. Barva je důležitá pro méně než 1 % oslovených žen a jen u 25 % žen hraje barva určitou roli, zejména to pak platí pro mladší ročníky.
Nejhlavnějším kritériem při výběru auta je dle průzkumu Arvalu cena. To uvedlo 84 % dotázaných. Na druhém místě se umístil technický stav a mezi další časté preference patří velikost, značka, typ pohonu, typ karoserie, výkon a výbava.
Zástupci Arvalu dále zjistili, že 35 % oslovených žen si nedokáže život bez auta představit a dalších 25 % si absenci vozu spíše nedokáže představit.
Nejčastěji ženy používají auto k dojíždění do práce, na nákupy, víkendové výlety a vození dětí do školy. V rámci asistenční výbavy oceňují zejména parkovací senzory, parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, tempomat a sledování únavy řidiče.
Co výměna vozu? Proč holky mění auto za jiné? Více než čtvrtina respondentek uvedla, že kvůli narození dítěte, pětina kvůli nové práci a necelá desetina z důvodu stěhování se.
Holky takřka nejezdí
Dotazník Arvalu se dostal i k tématu denního nájezdu. Zatímco všeobecný český průměr (muži i ženy) je okolo 19,1 km denně, typická česká řidička prý najede méně než 10 km za den, především ve velkých městech. Druhou nejčastější odpovědí (33 %) byl nájezd 11 až 25 km za den. Naopak jen 2 % z dotázaných žen uvedlo denní nájezd 100 km a více.
A která ze značek vyhrála mezi naším něžným pohlavím? Překvapivě žádná, protože 44 % respondentek nemá vysněnou značku. Pomyslné vítězství si ovšem odnesla Škodovka (11 %), druhé místo zaujal Volkswagen (3,9 %) a na třetím místě se umístily značky Toyota a Volvo. O Tesle pak sní jen 1,5 % dotázaných žen, které žijí zejména ve velkých městech.
Tak to byla data z průzkumu leasingové společnosti, nicméně pojďme si udělat průzkum vlastní, garážnický. Vyzýváme tedy vás, ženy (pánové prominou), abyste nám zanechaly svůj hlas v anketě pod článkem.