Hlavní obsah

Holky a mašiny: Ženy vybírají auto podle barvy? Nejnovější průzkum tvrdí něco jiného a vlastně to dává smysl

Foto: Shutterstock

Říká se, že pro ženy je při výběru automobilu prioritní jeho barva a až poté jsou brány v potaz další atributy. Leasingová společnost Arval nicméně udělala průzkum, ze kterého vyšlo najevo, že daleko větší prioritu má úplně jiný aspekt. Jaký? Vlastně ten úplně nejpragmatičtější…

Článek

Zatímco muži (většina) dokážou v autě vidět víc než jen plechovku na čtyřech kolech, české ženy bývají ve vztahu k autům obvykle méně fixované. Podle zástupů Arvalu ženy automobil vnímají jako pomocníka pro každý den, od kterého očekávají funkčnost a spolehlivost.

Dodnes se říká, že našim ženám záleží především na barvě, ovšem Arval tvrdí něco jiného. Barva je důležitá pro méně než 1 % oslovených žen a jen u 25 % žen hraje barva určitou roli, zejména to pak platí pro mladší ročníky.

Nejhlavnějším kritériem při výběru auta je dle průzkumu Arvalu cena. To uvedlo 84 % dotázaných. Na druhém místě se umístil technický stav a mezi další časté preference patří velikost, značka, typ pohonu, typ karoserie, výkon a výbava.

Foto: Tomáš Kopečný

Kdeže barva! To cena rozhoduje u českých žen při pořízení auta. Tedy možná s výjimkou typického mama taxi, za které často platí velká SUV.

Zástupci Arvalu dále zjistili, že 35 % oslovených žen si nedokáže život bez auta představit a dalších 25 % si absenci vozu spíše nedokáže představit.

Nejčastěji ženy používají auto k dojíždění do práce, na nákupy, víkendové výlety a vození dětí do školy. V rámci asistenční výbavy oceňují zejména parkovací senzory, parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, tempomat a sledování únavy řidiče.

Co výměna vozu? Proč holky mění auto za jiné? Více než čtvrtina respondentek uvedla, že kvůli narození dítěte, pětina kvůli nové práci a necelá desetina z důvodu stěhování se.

Holky takřka nejezdí

Dotazník Arvalu se dostal i k tématu denního nájezdu. Zatímco všeobecný český průměr (muži i ženy) je okolo 19,1 km denně, typická česká řidička prý najede méně než 10 km za den, především ve velkých městech. Druhou nejčastější odpovědí (33 %) byl nájezd 11 až 25 km za den. Naopak jen 2 % z dotázaných žen uvedlo denní nájezd 100 km a více.

Foto: Dalibor Žák

Většina oslovených žen nemá vysněnou značku. Nejvíce hlasů nicméně dostala Škodovka.

A která ze značek vyhrála mezi naším něžným pohlavím? Překvapivě žádná, protože 44 % respondentek nemá vysněnou značku. Pomyslné vítězství si ovšem odnesla Škodovka (11 %), druhé místo zaujal Volkswagen (3,9 %) a na třetím místě se umístily značky Toyota a Volvo. O Tesle pak sní jen 1,5 % dotázaných žen, které žijí zejména ve velkých městech.

Tak to byla data z průzkumu leasingové společnosti, nicméně pojďme si udělat průzkum vlastní, garážnický. Vyzýváme tedy vás, ženy (pánové prominou), abyste nám zanechaly svůj hlas v anketě pod článkem.

Které z jmenovaných kritérií je pro vás nejdůležitější při výběru auta?
Cena
32,4 %
Technický stav
5,4 %
Bezpečnost
27 %
Výbava
5,4 %
Výkon motoru
10,8 %
Barva
5,4 %
Jiné (uveďte v komentářích)
13,6 %
Celkem hlasovalo 37 čtenářů.
Související témata:
Koupě automobilu
Načítám