Článek
Móda SUV hýbe světem a všichni si myslí, že mít čtyřkolku znamená mít to nejlepší a nejbezpečnější auto na světě, se kterým se můžete pustit do jakéhokoliv dobrodružství. Jenže tohle je jeden z mýtů, který si dnes vyvrátíme. Pravda je totiž taková, že v nájezdu do zatáčky nejde ani tak o to, jaký pohon kol zrovna vaše auto má, ale o to, kolik váží. Protože nejdůležitější je, abyste dobře odhadli nájezdovou rychlost, včas zabrzdili a v zatáčce pak správně točili s volantem a pracovali s plynovým pedálem.
Ukážeme si, že i sportovní hatchback s pohonem předních kol umí být kolosálně přetáčivý (a nepotřebujete k tomu nutně ruční brzdu), a řekneme si nejen jak tuhle situaci ustát, ale i jak ji vyvolat. Tedy pokud chcete. A taky jak s ním tu zatáčku projet rychle a čistě, samozřejmě.
Prozradíme vám také, k čemu je stabilizační systém ESP, jak funguje, proč ho nevypínat a že je nejlepší jezdit tak, aby vám stabilizace do řízení vůbec nezasahovala.
Honzové Červenka a Koubek vám připomenou, co všechno je ta technika pohledu, jak necloumat s volantem a proberou i to, že spojka není v autě jen kvůli řazení, ale musíte s ní pracovat i v kritických situacích.
Prostě škola řízení, která se vám teď na podzim může hodit. Pro někoho to možná bude jen opakování (doufáme), ale pro jiné zdroj úplně nových informací. Zkrátka to, co vás v autoškole nenaučili!