Hlavní obsah

Šéf Ferrari: První elektromobil budeme mít až v roce 2025

Foto: Ferrari

Model SF90 Stradale je prvním sériově vyráběným Ferrari s hybridním pohonem

Podle původních plánů mělo být první ryze elektrické Ferrari skutečností někdy na přelomu roku 2022 až 2023. Měla to být odpověď na Teslu S i Porsche Taycan. Teď ale Ferrari mírní očekávání a říká, že to nebude dříve než v roce 2025. A že kromě elektřiny zkoumají i další možnosti.

Článek

Ferrari má za sebou jeden z nejúspěšnějších roků v novodobé historii značky – hrubý provozní zisk stoupl automobilce na 1,27 miliardy eur a předpokládá se, že v roce 2020 by mohlo být ještě lépe. Nikdo se tedy nemůže divit tomu, že Ferrari nechce nástup elektromobility uspěchat, protože ji jednoduše nepotřebuje.

„Ferrari na elektřinu je náš ambiciózní projekt, ale jsme Ferrari a chceme dát světu elektromobil, který pojede a bude fungovat jako Ferrari,“ řekl novinářům Louis Camilleri, šéf automobilky, v Centro Stile v továrně Ferrari v Maranellu. „Technologie baterií zatím ještě pořád není tam, kde by měla být. Stále existují problémy pokud jde o autonomii a rychlost dobíjení. Po roce 2025 už elektrické Ferrari bude. Ale půjde zatím jen o jeden model a nebude to kusová výroba.“

Camilleri všechny přítomné ujistil, že Ferrari se elektromobilitě věnuje naplno a je správné se domnívat, že prvním elektrickým Ferrari bude vůz třídy Gran Turismo. „Tam dává elektřina největší smysl. Ve sportovních modelech je zatím stále lepší použít hybridní technologie, kde elektřina může fungovat jako krátkodobý majoritní pohon, ale jejím hlavním účelem je podpora spalovacího motoru,“ řekl Camilleri. Připomínáme, že začátkem tohoto roku představilo Ferrari model SF 90 Stradale, svoje první hybridní auto v sériové výrobě.

Nicméně Camilleri se poměrně dlouho věnoval i tomu, že Ferrari se nesoustředí jen na elektřinu. „Díváme se na různé hnací ústrojí a snažíme se zjistit, co by bylo nejúčinnější a nejefektivnější, co se týče naší vize pro automobily Ferrari v budoucnosti. Studujeme opravdu všechny možnosti, a to včetně vodíku a biopaliv,“ prohlásil doslova.

Líbí se nám, jak se Ferrari orientuje na výsledek i to, jak jsou pro něj důležité názory klientů. Dál bude držet ve výrobě dvanáctiválcové motory, ostatně nedávno si značka patentovala nové technologie spalování, které by měly výrazně snížit spotřebu, a hlavně emise. Taky představila úplně nový model Ferrari Roma, což je 600koňový soupeř pro Porsche 911 Turbo či Aston Martin Vantage. A v dohledné době se nejspíš dočkáme i toho SUV. A takové Lamborghini Urus je důkazem, že i SUV může fungovat nad očekávání dobře!

Načítám