Článek
To je macek! Highlander možná za oceánem se svými (bezmála) pěti metry délky působí průměrně, ale v Evropě bude patřit k těm větším autům, která můžete na silnici potkat – o pár centimetrů předčí i BMW X5 nebo Mercedes GLE, jen Audi Q7 je ještě o trochu větší mastodont. Highlander z toho bude těžit nejen majestátností v provozu, ale především vnitřním prostorem.
Highlander se totiž může pochlubit pohodlím pro všechny členy posádky, a do toho se započítává i dvojice (spíše dětského vzrůstu) ve třetí řadě sedadel – počítáte správně, celkem tak vůz uveze až sedm lidí. Za třetí řadou sedadel je pak ještě 241 litrů zavazadlového prostoru, po jejich sklopení se rozšíří na 658 litrů, a když sklopíte i druhou řadu, nabídne až 1 909 litrů přepravní kapacity.
V kabině se můžete těšit také na luxusní prvky výbavy, jako je 10“ head-up displej nebo 12,3“ infotainment s podporou Apple CarPlay a Android Auto a bezdrátovým nabíjením telefonů doplněný prémiovým audiem JBL s 11 reproduktory, vyhřívaná a ventilovaná sedadla nebo přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.
Jako každé správné rodinné auto je Highlander navržen s důrazem na bezpečnost, proto má v základní výbavě hned sedm airbagů a jízdní asistenty jako nouzové brzdění (včetně rozpoznání chodců a cyklistů), adaptivní tempomat s rozpoznáváním značek, vedení jízdy v pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel (které mohou mít výkonnou techniku Bi-LED).
Teď si možná říkáte: „To je ale velké a těžké auto, to bude určitě hrozně žrát.“ Ale pozor, nebude! Highlander má v rukávu trumf v podobě chytrého hybridního pohonu (bez nabíjení ze zásuvky, nabíjí se pouze jízdou), kde benzinový motor 2,5 l doplňují hned dva elektromotory a přes převodovku e-CVT roztáčí všechna čtyři kola. Společně nabízí kombinovaný výkon 246 koní, což je dost silné stádo umožňující zrychlení na stovku za 8,3 sekundy nebo tažení přívěsu o hmotnosti až dvou tun, to vše při kombinované spotřebě pouhých 6,6 l/100 km!
Na českém trhu se bude Highlander nabízet ve třech stupních výbavy – základní, ale přesto dostatečně vybavený Comfort začíný na 1 399 000 Kč, ve vyšší výbavě Prestige vyjde auto na 1 550 000 Kč a all-inclusive výbava Executive startuje na 1 800 000 Kč. To je hodně peněz, ale pořád o poznání méně, než kolik zaplatíte za německou konkurenci. Pokud se vám Highlander líbí, dealeři už přijímají objednávky. První auta k zákazníkům dorazí již za pár týdnů.