Článek
O novém elektromobilu Kia EV6 jste si u nás již mohli párkrát přečíst, přesto vám nyní u příležitosti prvního osobního setkání s předprodukčním vozem a blížícím se startem prodeje na českém trhu přinášíme ty nejdůležitější informace a dojmy z horké a atraktivní novinky.
1. Je nádherná!
To je kára, co? Nová vlajková loď značky Kia reprezentuje zcela nový směr, kterým se bude design elektrických automobilů Kia ubírat, a proto také jako první model nese nové logo automobilky. A nese ho vážně hrdě. Na prvních uveřejněných fotkách vypadala EV6 trochu zvláštně, naživo její design funguje o poznání lépe – víc vynikne dynamický profil a vyvážené proporce, víc si užijete spousty drobných detailů, ať už jde o propracované LED osvětlení nebo 3D plochy. Sotva byste na první pohled řekli, že je to Kia – EV6 má i díky tomu velký potenciál přitáhnout zákazníky jiných značek.
2. Kabina jako z luxusní limuzíny
První, co vás šokuje, nejsou ani tak ty dva velké propojené 12,3palcové prohnuté displeje s nejnovější generací infotainmentu (očekávejte plnou šíři mobilní a online konektivity), ani kvalitní materiály a propracovaná architektura, ale především vzdušnost celé kabiny. Palubní deska je minimalistická (přesto si ponechává fyzický panel klimatizace) a středový tunel se změnil spíš na odkládací prostor pro nápoje a váš loket, takže je všude kolem spousta místa – za volantem se pohodlně uvelebíte a po přesednutí za sebe budete žasnout, kolik místa tam stále budete mít. Působí to, jako byste seděli v luxusní limuzíně (tento dojem bezpochyby umocní tichá a hladká jízda daná elektrickým pohonem). Za vámi je pak ještě dostatečně objemný kufr (520 litrů), který neomezují nabíjecí kabely – ty se totiž pohodlně schovají ve schránce pod přední kapotou.
3. Dojezd přes 500 km
Pokud vám to doteď znělo až moc dobře a čekáte na tradiční bolest elektromobilů – omezený dojezd – čekáte zbytečně. EV6 totiž na jedno nabití umí ujet přes 500 km (podle verze), což je naprosto dostatečná porce na pohodlné běžné užívání. V reálu tak budete dobíjet pravděpodobně jednou za týden a ani dálkové cesty nebudou představovat problém – stejně po pár stovkách kilometrů zastavujete na záchod a kafe. S EV6 vám navíc nehrozí, že byste u nabíječky trávili dlouhé hodiny, protože nová elektrická Kia ovládá…
4. Bleskové nabíjení
Pokročilá 800V architektura zcela nové elektrické platformy umožňuje nabíjení výkonem až 220 kW (palubní AC nabíječka má výkon 11kW). To znamená, že 100 km dojezdu nabijete za pouhé 4,5 minuty a nabití 10–80 % trvá pouhých 18 minut. To kafe si nejspíš ani nestihnete v klidu dopít.
5. Elektřinu také rozdává
Unikátní funkcí EV6 je možnost zásobovat elektřinou z baterie další elektrická zařízení. Stačí váš kávovar při pikniku, notebook při práci, vrtačku na stavbě nebo třeba elektrickou kytaru při koncertu připojit přes speciální konektor k vozu a už můžete sosat elektrickou energii příkonem až 3,6 kW.
6. Stovka za 3,5 sekundy
Kia bude model EV6 nabízet hned v několika variantách s různými bateriemi (58 nebo 77 kWh), s různým výkonem (od 170 po 325 koní) a s pohonem pouze zadních nebo všech čtyř kol. Na vrcholu potravního řetězce však bude vysokovýkonná verze GT (585 k a 740 Nm), která slibuje supersportovní dynamiku v čele s raketovým zrychlením z klidu na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy.
7. Konkurenceschopné ceny
Kia EV6 se určitě nedá označit za laciné auto, ale v rámci dané třídy jsou její ceny velmi zajímavé a plně srovnatelné s konkurencí (zvlášť s ohledem na rozsáhlou výbavu). Kia vám k tomu navíc přihodí nabíjení ve veřejné síti na rok zdarma (159 kWh měsíčně, tedy ekvivalent cca 1 000 km; platí pouze pro vybrané operátory).
Potenciál má Kia EV6 obrovský (i s ohledem na to, jak dobrý dojem v nás zanechal technicky příbuzný Hyundai Ioniq 5), a jsme proto velice zvědaví, jak ho naplní, až usedneme za volant.