Hlavní obsah

Seat ukázal hybridní Tarraco, Kodiaq se zatím nedočkal

Foto: Seat

Největší model v nabídce španělského Seatu, který je technicky spřízněn se Škodou Kodiaq a VW Tiaguan Allspace, se dočkal hybridní verze. Sedmimístné SUV na elektřinu ujede 50 kilometrů. Ve světové premiéře se ukáže už za několik dní na frankfurtském autosalonu.

Článek

To nejdůležitější hned na začátek: pod kapotou je osvědčená benzinová čtrnáctistovka TSI o výkonu 150 koní, kterou doplňuje elektromotor s výkonem 115 koní. Díky tomu je hybridní verze tou nejvýkonnější v nabídce modelu Tarraco – nabídne 245 koní a točivý moment 400 Nm.

Žádné jiné Tarraco nejede rychleji a nezvládne „stovku“ v lepším čase, verze PHEV zvládne 0-100 km/h za 7,4 sekundy a jede rychlostí až 217 km/h. Rychlost dobití lithium-iontových akumulátorů zatím automobilka nekomentovala.

V zadní části je pod podlahou ukryta sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Na základě zvoleného jízdního režimu je možné jet výhradně na elektrický pohon – auto pak ujede 50 kilometrů. Pro automobilku je důležité, že průměrné emise jsou pod hodnotou 50 gramů CO2 na ujetý kilometr, což papírově sníží celkové emise, a Seat tak nemusí platit  „mastné výpalné“ Evropské unii.

Kromě hybridní verze Seat představuje Tarraco ve verzi FR. Ta přináší sportovnější vzhled. Jde o širší podběhy kol (blatníky mohou vyplňovat až dvacetipalcové disky, když standardem jsou „devatenáctky“) nebo zadní spoiler. Pozorné oči si všimnou nových zadních světel a nového šedého laku Fura.

V rámci modelové péče přichází také možnost dokoupit nezávislé vytápění a asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist.

Na frankfurtském autosalonu uvidíte plug-in hybridní Tarraco ve formě studie. Ale nenechte se zmást, sériová verze se o mnoho lišit nebude. Do výroby zamíří příští rok za dosud nezveřejněnou cenu.

Načítám