Hlavní obsah

Seat Tarraco: Španělský konkurent pro domácí Škodu Kodiaq

Seat Tarraco

V kategorii velkých SUV přituhuje, a to i v sourozeneckém mači koncernu VW Group. Po domácí Škodě Kodiaq a velkém Volkswagenu Tiguan Allspace přichází se svým želízkem v ohni i španělský Seat. Tarraco nabídne až 760 litrů zavazadlového prostoru.

Článek

O třetím a zároveň i největším SUV značky Seat už jste na Garáži četli. Není žádným překvapením, protože v koncernu se počítá, že trojice Seat, Škoda a Volkswagen bude nabízet modely SUV stejných velikostí. U Seatu jde po oblíbené Atece a malé Aroně už o třetí kousek. Ve španělském městě Tarragona jsme měli možnost, zatím staticky, nový model Tarraco pořádně prozkoumat.

Podle bočního profilu někdo z vás možná pozná právě prodloužený Volkswagen Tiguan Allspace, na jehož základech Tarraco stojí. I Seat totiž využívá prodlouženou podvozkovou platformu MQB A a tato dvojice se právě tímto liší od českého zástupce, který vychází ze Superbu a je tradičním odlišným řešením Škodovky. Tarraco se bude vyrábět v samém srdci Volkswagenu, v továrně ve Wolfsburgu, nabídne pěti či sedmimístné uspořádání interiéru, koncernovou techniku a velký zavazdlový prostor o objemu 760 litrů v případě pětimístné varianty. Nové velké SUV je však důležité i z pohledu designu, protože přináší několik novinek, které se objeví na dalších modelech značky Seat. Například na novém Leonu nebo chystaném kupé-SUV. Na trh se Seat Tarraco dostane začátkem roku 2019, bude se nabízet ve dvou výbavových liniích Style a Xcellence, ke kterým později přibude sportovnější verze FR, u Seatu hodně oblíbená. Španělská automobilka bere Tarraco jako klíčový model, který přinese nové zákazníky a posune ji zase o pověstný kousíček výš.

Použitím jména Tarraco Seat všechny překvapil, očekávalo se další SUV začínající písmenem A. Seat však vyhlásil soutěž o jméno nového modelu a z několika tisíc návrhů bylo vybráno několik finálových variant. Z veřejného hlasování #SEATseekingName, kterého se zůčastnilo víc jak 140 000 fanoušků, nakonec vzešlo jméno Tarraco. Jde o legendární arénu pro býčí zápasy ve městě Tarragona, kde se uskutečnila i světová statická prezentace nového vozu.
Garaz.cz

Teď k samotným dojmům. Seat Tarraco působí velmi pěkně především z pohledu přední části. Podařilo se udržet ostře řezaný světelný podpis značky, ale světa jsou tentokrát více zapuštěná do karoserie. Když se na samotnou příď podíváte z boku uvidíte, jak maska chladiče vystupuje dopředu a je hodně kolmá. Důvodem je větší bezpečnost chodců. Přední část působí podstatně uhlazenějším dojmem, než bylo doposud u modelů značky Seat zvykem. Mně se to celkem líbí. Přední část hezky osvěžila současný designový styl. Ano, někdo by mohl namítat, že se maska podobá autům značky Hyundai, ale který nový vůz se dneska něčemu nepodobá?

Pod maskou najdeme další novinky. Spodní část předního nárazníku, do kterého jsou hezky zakomponovány mlhové světlomety, otvory pro vstup čerstvého vzduchu a také ozdobné prvky v imitaci chromu. Naopak bok Tarraca velmi silně připomíná Tiguan Allspace, především výrazný prolis vystupující ven z vozu a procházející celým bokem až k zadním světlometům. A právě ty dominují zadní části. Odlišují Tarraco od sourozence z VW Group a přinášejí nový styl. Pro Seat typicky úzké a zkosené zadní světlomety jsou v tomto případě propojeny uzoučkým světelným pásem. Pokud bych měl na designu něco kritizovat, pak to bude imitace koncovek výfuku, které jsou navíc ještě orámované plastem evokujícím hliník.

Celkově však lze říci, že se Seat Tarraco po designové stránce povedl. Já bych ho rozhodně stavěl jak nad Aronu, tak také nad kompaktní Atecu, která už je nějakou dobu na trhu. Při statické prezentaci jsme měli možnost vidět nový model v trojím barevném provedení, z nichž nejvíce mu sedla modrá Atlantic. Celkově budou moci zákazníci však vybírat až z osmi různých barev.

Související témata:
Načítám