Článek
Tarraco, nebo Kodiaq? Výběr mezi těmito dvěma spřízněnými rodinnými SUV byl dosud velmi těžký, protože si jsou díky sdílené koncernové technice podobní jako vejce vejci. Rozhodovaly tak detaily – líbivější vzhled, příjemnější interiér, intuitivnost infotainmentu nebo cenová politika. Nejspíš to ale byla především loajalita ke značce, co v Česku zatíženém na Škodovky přineslo vítězství na plné čáře Kodiaqu. Jenže Tarraco teď konečně našlo argument, na nějž tuzemský konkurent nemá odpověď: úsporný plug-in hybridní pohon.
Přestože se o něm mluvilo i v případě Kodiaqu, nedávný facelift nakonec odhalil, že se ho tato generace ještě nedočká. U Seatu je však situace jiná, a pod kapotou Tarraca e-Hybrid tak najdete benzinový 1,4 TSI podporovaný elektromotorem (tuto dvojici najdete například i v Octavii, Golfu nebo A3), které společně přes sedmistupňový dvouspojkový automat roztáčejí přední kola (čtyřkolka pro hybrid není k dispozici) silou až 245 koní a 400 Nm (slabší 204koňová varianta není pro Tarraco v nabídce).
Baterie o kapacitě 13 kWh ukrytá pod zadními sedadly (její elektronika ukousne i část kufru, proto je hybridní Tarraco pouze pětimístné) nabídne při plném nabití (cca 3,5 hodiny z wallboxu, cca 5 hodin z běžné zásuvky) v kombinovaném provozu až 49 čistě elektrických kilometrů (reálně to bude kolem 40 km). Energii ze zásuvky můžete ale využít také v efektivnějším hybridním režimu, kdy vám bude snižovat spotřebu na delší vzdálenosti. Až ji zcela vyčerpáte, přejde Tarraco e-Hybrid do klasického hybridního režimu – pak počítejte s kombinovanou spotřebou kolem šesti litrů.
S elektřinou ale můžete dělat i zábavnější věci, než je šetření – proto má Tarraco tlačítko e-Boost, po jehož stisknutí ze sebe hybridní ústrojí dostane při ostré akceleraci maximální výkon. Zrychlení z klidu na stovku za 7,2 sekundy ujde, ale víc si budete užívat ten instantní zátah po každém přišlápnutí plynu, kdy bleskurychle zabere elektromotor a vykryje prodlevu, než se nadechne benzinový motor a společnou silou vás vystřelí na rovinku.
Hybridní Tarraco ale není žádný závoďák, daleko lépe mu jde běžná jízda se snahou o plynulost, pak vyniknou schopnosti jeho elektrifikovaného pohonného ústrojí naplno a odmění vás nízkou spotřebou – ostatně proto si lidé hybridy pořizují, ne? Další výhodou je, že má díky nízkým emisím nárok na „elektrickou“ SPZ, což přináší další drobné výhody. Bude to pro vás dost silný argument, abyste dali Tarracu přednost před Kodiaqem? To si už musíte rozmyslet sami…
Ceny Tarraca začínají na částce 796 900 Kč (1,5 TSI manuál ve výbavě Style), ale e-Hybrid je dostupný až ve vyšší výbavě Excellence za 1 109 900 Kč (respektive 1 164 900 Kč v testované výbavě FR) – je tak o 105 tisíc dražší než 2,0 TDI (150 k) DSG, resp. o 15 tisíc levnější než 2,0 TDI (200 k) DSG 4WD.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 395 cm3 |
Výkon | 110 kW (150 k) při 5 000 ot./min. |
Točivý moment | 250 Nm při 1 550 - 2 500 ot./min. |
Elektromotor | 115 k a 330 Nm |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 245 k a 400 Nm |
Převodovka | automatická dvouspojková, 6 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 868 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,5 s |
Maximální rychlost | 205 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 1,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 45 l |
Kapacita baterie | 13,0 kWh |
Elektrický dojezd | 49 km |
Nabíjení | AC až 2,9 kW |
Kola a pneumatiky | 225/45 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 735/1 839/1 658 mm |
Rozvor | 2 790 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 610 l |