Článek
Na rovinu si pojďme říci, že tahle dvě auta jsou prakticky stejná. Kdyby vás posadili do interiéru kteréhokoliv z nich a přelepili znáčky na volantu, měli byste problém poznat, ve kterém právě jste (Seat má trochu jinou grafiku digitálního kokpitu a infotainmentu, taky má otočný volič jízdních režimů a pár odlišných tlačítek). To je ale dobrá zpráva, protože oba interiéry jsou ergonomicky skvělé, snadno si v nich uděláte pohodlí a rychle se s nimi sžijete.
Do obou aut si taky můžete navymýšlet ty nejmodernějších technické vychytávky, jako je digitální kokpit, ambientní osvětlení, dotykový infotainment s online službami, bezdrátové nabíjení telefonu, elektrické víko kufru s virtuálním pedálem nebo dlouhý seznam jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat, vedení v pruhu nebo parkovací asistent s 360° kamerovým systémem). Po technické stránce jsou obě auta skutečně špičková.
Špičková je u obou aut také prostorová nabídka ve všech směrech. Vpředu se snadno rozvalíte, v druhé řadě může pohodlně cestovat i dospělák (sedačky jsou individuálně posuvné a sklopné, každá má Isofix) a do kufru nacpete zavazadla pro celou rodinu (760 litrů pro pětimístnou variantu a 700/230 litrů pro sedmimístnou) nebo další dva pasažéry na snadno sklopné sedačky – akorát se ujistěte, že jsou dobře skladní nebo mají dobrou gymnastickou průpravu, přístup a místo ve třetí řadě jsou navržené spíš pro menší děti.
Technika obou aut je také stejná, proto se shoduje i nabídka motorizací – vedle benzinových motorů 1,5 TSI se 150 koni a 2,0 TSI se 190 koni je to především diesel 2,0 TDI (150 a 190 k), který se bezpochyby stane nejpopulárnější volbou, protože nabízí nejlepší poměr zátahu a spotřeby. Jestli ho nakombinujete s pohonem všech kol a automatickou dvouspojkovou převodovkou je už čistě vaší volbou. Ale pokud to uděláte, získáte řidičsky příjemné a velmi schopné auto, které se nezalekne žádné překážky – terénní ani podnební.
Při běžné jízdě na silnici umí Tarraco vyvolat velmi pohodovou atmosféru. První vyrobené Kodiaqy jezdily klátivě, ale to už Škoda vychytala a stejně tak i Tarraco jezdí zcela sebejistě a pohodlně – od podvozku neuslyšíte žádné rázy ani s velkými koly, je naladěný pěkně poddajně. Můžete si objednat i adaptivní podvozek, ale je to celkem zbytečné, protože stejně budete všechen čas trávit v komfortním režimu – řízení ani zbytek auta k žádnému sportu vážně nevybízí a vaší manželce ani psovi v kufru by se to stejně nelíbilo (i když dětem možná ano). Kdepak, raději se hoďte do pohody, za což vás auto odmění tichou a klidnou jízdou a nízkou spotřebou (plus minus 7 litrů).
Rozdíly mezi oběma auty tu ale pochopitelně jsou, i když jen drobné. Škoda je o trochu chytřeji navržená – věci jako škrabka na led pod víčkem nádrže nebo držák nápojů, který vám pomůže otevřít víčko lahve, jsou jen pár ukázkami řady šikovných řešení, jež v sobě Kodiaq skrývá.
Na oplátku je Tarraco o kus hezčí auto a na českých silnicích bude taky mnohem exotičtějším zjevením. Škodovky jsou prostě v našich končinách oblíbenější a Seat to dobře ví, proto tu nabízí menší množství variant a pouze dvě nejvyšší výbavy, takže je základní cenovka Tarraca opticky vyšší. Ale vy byste si s Kodiaqa stejně nekupovali ve variantě holobyt, takže to vyjde nastejno.
Můžete si tedy klidně hodit korunou, jaké auto si vyberete, ale nejspíš se vám jedno z nich prostě bude líbit víc (designem i image) – ani v jednom případě si nezvolíte špatně. Tahle třída je našlapaná velmi schopnou konkurencí, Kodiaq i Tarraco však jednoduše patří až na samou špičku, protože umí všechno zatraceně dobře a nebudou vás ničím vyloženě štvát. Prostě vynikající rodinná auta.
Základní cena Seatu Tarraco činí 776 900 Kč (1,5 TSI 4 x 2 ve výbavě Style), 2,0 TDI pořídíte za 836 900 Kč s pohonem předním kol a se čtyřkolkou a DSG za 946 900 Kč. Vyšší výbava Xcellence vás pak přijde na 63 000 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | Řadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1968 cm3 |
Výkon | 110 kW (150 k) při 3 500 ot./min. |
Točivý moment | 400 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min. |
Převodovka | automatická dvouspojková, 7 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 845 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 8,0 s |
Maximální rychlost | 210 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 60 l |
Kola a pneumatiky | 235/55 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 735/1 839/1 658 mm |
Rozvor | 2 790 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 760 l (5místná verze), 700/230 l (7 místná verze) |