Hlavní obsah

SEAT představil svou vizi elektromobilní budoucnosti

Foto: SEAT

SEAT Minimó

SEAT se rozhodl, že v Ženevě ukáže, kam až sahají jeho schopnosti. Na jedné straně představí nový model své značky Cupra a na druhé malý městský elektromobil, který má ukázat směr, jakým se městská doprava bude za pár let ubírat. Také vám ale jejich verze městského elektromobilu něco připomíná?

Článek

Je to smutné, ale města bohužel nejsou nafukovací. Už dnes mají všechny metropole světa totožný problém, kterým je až příliš dopravy. V mnoha rodinách jsou už dnes běžná dvě auta a často jsou obě taky intenzivně využívaná, což vede k neustálým kolonám, kolapsům a ke zvýšeným emisím ve vzduchu. Logicky se toho všechna chtějí města zbavit. Některá sází na zákazy vjezdu, jiná na omezení vjezdu, ale automobilky to vidí jinak. Podle nich je cílem zmenšení aut a jejich postupný přechod na elektromobilitu.

Právě tím směrem se už před nějakou dobou vydal Renault, když představil model Twizy. Jde o mini auto čistě na elektřinu, které v jedné z verzí dokonce postrádá boční okna. Je to prostě taková malá elektrická roztomilost, kterou ale Renault nacenil v té levnější verzi 319 000 Kč a v té dražší dokonce 339 000 Kč. A to je prostě strašně moc na mini autíčko, které ujede jen pár kilometrů. Ostatně, prodalo se jich zatím jen pár a zákazníci se zrovna dvakrát nehrnou. Ostatně, pamatujeme jednu zajímavou akci Renaultu, během které dával Twizy k vybraným modelům zákazníkům jako dárek. To asi hovoří za vše.

Jeden by si myslel, že když to nevyšlo Renaultu, dají si ostatní značky pozor, aby se nevydaly stejnou cestou. SEAT se však právě tou cestou vydal, když před pár dny v rámci veletrhu Mobile World Congress v Barceloně představil malý elektrický koncept s názvem Minimó. Automobilka tvrdí, že tato mini novinka, tedy přesněji řečeno elektricky poháněné čtyřkolové vozidlo, byla vyvinuta s ohledem na problémy současné dopravy ve městech. Ta se potýká se stále přísnější emisní legislativou včetně zákazů vjezdu do městských zón pro některé druhy vozidel, s negativními dopady dopravních kolon a s nedostatkem parkovacích míst.

Minimó vlastně kombinuje výhody motorky a jistou pohodlnost automobilu, což znamená, že je velmi úzké a agilní, ale zároveň má uzavřený interiér, což posádka jistě ocení. Koncept má na délku 2,5 metru a na šířku 1,24 metru. Tyto rozměry zmenšují plochu vozidla na pouhých 3,1 m2, což je oproti standardnímu, byť malému autu (cca 7,2 m2), velký rozdíl. Kromě toho si ale posádka bude moci užít sedadla ve výšce, jakou mívají vozy typu SUV. A protože jsou sedadla umístěna s uspořádáním 1 + 1, má řidič i spolujezdec stejně místa.

Minimó kromě toho nabídne 360° výhled z interiéru a také možnost rychle vyměnit akumulátory, zatímco ty vybité připojíte na nabíječku. Mimo to je tento koncept prý připraven na budoucí techniku pro autonomní jízdu úrovně 4, která umožní vyzvednout uživatele na stanoveném místě. Celé to zní velmi hezky a nutno říct, že Minimó boduje hlavně tím, jak vypadá. Popřejme SEATu, aby se s ním ale nespálil stejně, jako Renault s modelem Twizy. Třeba už ale na taková autíčka nadešel ten správný čas, a třeba i Twizy zažije renesanci.

Načítám