Článek
Začneme tou nejpodstatnější informací: Pod kapotou se nic nezměnilo. Cupra Ateca se nestala obětí ekologů ani elektrifikace, takže ji stále pohání dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s výkonem hodně lákavých 300 koní a 400 Nm. Sílu motoru přenáší na všechna čtyři kola sedmistupňový dvouspojkový automat (DSG), takže tohle SUV na steroidech vystřelí na stovku za 4,9 sekundy a peláší až 247 km/h. To znamená, že s Cuprou Ateca bude pořád spousta zábavy! A teď k novinkám...
Úpravy Atecy od Cupry proběhly přesně v duchu změn, které se odehrály na standardní Atece prezentované minulý týden. Cupra tak má nově tvarovaný nárazník (prodloužil celé auto o 10 mm), světlomety jsou vždy diodové. Rámeček masky chladiče a rámečky kolem mlhových světel mají tmavě chromovaný vzhled. Zákazníci si mohou vybírat z šesti laků karoserie, standardem jsou 19palcová litá kola s broušeným povrchem.
Novinkou v kabině je vylepšený infotainment, který má nyní displej s úhlopříčkou 9,2 palce. Nechybí mu ani online připojení k internetu prostřednictvím eSIM (včetně vzdáleného přístupu přes mobilní aplikaci), nabíjecí USB-C porty a integrace Android Auto a Apple CarPlay pro snadné propojení auta s vaším mobilem. Na přání také můžete mít nové anatomické sedačky, které vypadají skvěle.
Přibyly také nové asistenční systémy, kupříkladu Exit Assist pro lepší detekci aut, chodců nebo cyklistů při vyjíždění z parkovacího místa nebo upravené sledování „mrtvého“ úhlu do vzdálenosti až 70 metrů. A pořád tu máte Line Assist nebo adaptivní tempomat.
Cupra zatím nezveřejnila prodejní cenu nové Atecy. V případě té stávající se začínalo na částce 1 214 900 korun bez příplatků. To je celkem hodně, byť jde o výkonný model s dobrou základní výbavou. Stejně jako všechny Atecy, se i sportovní Cupra Ateca vyrábí v Česku, konkrétně v závodě Škoda Auto v Kvasinách – celkem jich z továrny vyjelo již 10 tisíc kusů.