Článek
Možná znáte příběh Irva Gordona a jeho Volva P1800S, kteří spolu najeli během života těžko uvěřitelných 5 milionů kilometrů. Gordon svůj vůz koupil v roce 1966, a prý jen proto, že se mu líbilo v showroomu. Ostatně několikrát se přiznal, že nějakou automobilku Volvo předtím vůbec neznal. Se svým červeným Volvem jezdil opravdu téměř denně, a procestoval tak s ním nejen celé Státy, ale i Evropu.
A tohle je podobný příběh, jen s tím rozdílem, že jeho hrdinou je Porsche 911 Turbo, tedy auto, u kterého byste kvůli jeho výkonům, ultimativnímu ovládání a koneckonců i ceně jen těžko předpokládali, že najede 1,25 milionu kilometrů. A vidíte, přece je to pravda!
Kanaďanovi Billu MacEachernovi se v šedesátých letech dařilo v podnikání, jeho firma na čištění koberců šlapala víc než dobře, a tak si splnil svůj sen a koupil si to nejlepší evropské sportovní auto dané doby. Model G, generace 930, třistapadesátý vyrobený kus. Bill už měl s Porsche svoje zkušenosti, jeho prvním Porsche byla stříbrná 911T, ale když byl na v roce 1972 na závodech Trans Am, a tam uviděl závodní 917/10, podlomila se mu kolena.
„Nešlo o to, jak to auto vypadalo, ale o to, jaký mělo zvuk,“ uvedl Bill MacEachern v tiskovém prohlášení samotné automobilky, která jeho příběh zveřejnila. „Přeplňování bylo v té době naprosto revoluční myšlenkou a celé mi to přišlo jako raketová technologie. Dealer mi ho sice rozmlouval, že s tím nejsou žádné zkušenosti a že to auto je na denní ježdění příliš rychlé, ale já měl jasno!“

Když se tak povídáte na profil auta, musíte uznat, že pár věcí se za ty roky změnilo
Bill si objednal tmavě modré auto s příplatkovými sportovními sedadly, světlým interiérem a samosvorným diferenciálem. A přiznává, že byl vyděšený, když mu dealer jeho auto ukázal. „Bylo hnusně šedivé a matné, úplně jiné, než jsem si objednal. Stál jsem tam a koukal, chtělo si mi brečet. Naštěstí se rychle ukázalo, že to byla jen kombinace konzervačního vosku a nánosu prachu, a já s ním mohl vyjet natočit první kilometry.“

Sportovní sedačky, rám, samosvor a světlý interiér byly za příplatek
A že těch kilometrů rychle přibývalo! Bill měl své Turbo na svatební cestě, jel s ním i na 1 400 kilometrů vzdálené závody Trans Am, ale hlavně s ním jezdil denně do práce. A tak každý den, týden, měsíc…
Za těch čtyřiačtyřicet let s ním tenhle šedovlasý chlápek ujel těžko uvěřitelných 779 tisíc mil, což je 1,2 milionu kilometrů. A jezdí s ním dál.
Za celé ty roky se mu jeho 911 Turbo rozbilo jen jednou, a to když se mu cestou do kalifornského Monterey rozpadla kladka ventilátoru (641 312 kilometrů). Další problémy nastaly, když se před ním nečekaně otočilo SUV, a byla tak z toho menší nehoda. Naštěstí se nic vážného nestalo, a tak mohl se svou 911 Turbo oslavit v roce 2012 milion kilometrů. A teď už jich je milion a čtvrt.

Bill MacEachern jezdí s Turbem dodnes po závodech, je nadšený fanoušek a má radost, že se jeho starší syn potatil
No a věřte nebo ne, skoro každý den přibudou další. Bill MacEachern si už totiž od roku 1976 nekoupil žádné jiné auto a se svou 911 Turbo prostě jezdí dál! Bez ohledu na počasí nebo roční dobu. Paráda, ne? Ještě pořád máte pocit, že potřebujete každé tři roky nové auto?!