Hlavní obsah

Schumacherova formule z roku 2002 jde na podzim do dražby

Foto: Ferrari

Schumacherovo F2002

Musíme říct, že na tuto éru Formule 1 vzpomínáme moc rádi. Monstra se řvoucími motory V10 atakující výkony kolem tisícovky koní bylo radost sledovat, a také i poslouchat. Klidně jste mohli v neděli odpoledne nechat televizi puštěnou, jít si něco ukuchtit do kuchyně a poslouchat tu symfonii. Když jste k někomu přišli na návštěvu, už na chodbě jste věděli, že kouká na formule. A jedno z aut, kterému tato éra patřila, bylo Ferrari F2002. Auto bude dražit koncem listopadu aukční síň RM Sotheby’s.

Článek

Sezóna 2002 se v případě F1 poměrně brzy stala soutěží o druhé místo v šampionátu, protože Michael Schumacher tehdy pokaždé dojel na prvním nebo druhém místě, s výjimkou katastrofálního výsledku v Malajsii, kde dojel třetí. Vyhrál tehdy rekordních 11 velkých cen, čímž překonal sám sebe – šlo tehdy o nejrychleji dosažený titul mistra světa, který si pojistil ve Francii na okruhu Magny-Cours, 6 závodů před koncem sezóny.

Foto: Ferrari

V roce 2002 si Schumacher pojistil titul už 6 závodů před koncem sezóny

F2002 bylo dobré auto, o tom není pochyb. Svého rivala v podobě McLarenu MP4-17 převyšovalo v podstatě ve všech směrech. Ve všem bylo prostě o malinko lepší, byť v té době měly McLareny dobrá auta a spolehlivé motory Mercedes.

Na druhou stranu, F2002 s číslem šasi 219 neměla úplně na růžích ustláno, byť její úspěšnost je nepopiratelná. Bylo tu auto jménem FW24 ze stáje Williams-BMW, které tehdy mělo zdaleka nejsilnější motor z celého startovního pole. A přestože bylo aerodynamicky méně účinné, dokázalo díky hrubé síle Ferrari pěkně potrápit, zvlášť na rychlých okruzích jako Imola nebo Hockenheim. Na techničtějších a aerodynamicky náročných okruzích už se ale Ferrari cítilo jako ryba ve vodě, třeba v Monaku nebo na Hungaroringu. F2002 totiž hrála do karet nízká váha společně s nízkým těžištěm jejího třílitrového desetiválce s kódovým označením 051, což autu dávalo skvělou ovladatelnost. Motor Ferrari byl také spolehlivější a efektivnější co se týče využití paliva.

Zde Juan-Pablo Montoya poráží tehdy úřadujícího šampiona v kvalifikaci na VC Francie v roce 2002. Pokud je to možné, doporučujeme zvýšit hlasitost.

Málokdo si už dnes vzpomene, ale šasi 219 nastoupilo až do třetího závodu sezóny, protože první dva závody Schumacher s Barichellem odjeli se starým F2001, neboť bylo stále konkurenceschopné – a ze kterého ostatně šasi 219, nebo-li F2002, technicky vychází. Jistě by tedy bylo schopné vyhrát více než 14 závodů sezóny, což je ale i tak skvělý výsledek. Koneckonců, stájový kolega Barichello tehdy byl vicemistrem světa, a Scuderia Ferrari kromě Schumacherova titulu získala i vítězství v Poháru konstruktérů.

Nějaké procento z horentní sumy za vydražený monopost ověnčený několika vavříny bude darováno nadaci jménem Keep Fighting Foundation, nadaci založené Schumacherovou rodinou. Prostřednictvím této charity rodina pokračuje v Michaelově dobročinnosti – však vzpomeňte na tsunami v roce 2004, kdy Schumacher daroval 10 milionů dolarů, což tehdy bylo právě tolik, kolik darovala Česká republika jako stát. Nadace se stará hlavně o řešení kulturních a sociálních problémů, oficiální stránky si můžete prohlédnout na adrese keepfighting.ms.

„Vždycky jsem byl toho názoru, že člověk by se nikdy, nikdy neměl vzdávat a měl by pořád bojovat, i když je tam byť jen ta nejmenší naděje.“
– Michael Schumacher (2007)

Zdravotní stav sedminásobného německého šampiona je prozatím stále nejasný. Momentálně je ve svém sídle ve Švýcarsku v péči lékařů a rodiny. V Německu o něm vzniká dokumentární film, který by měl mapovat jeho kariéru, a o němž se proslýchá, že by se v něm sám Schumacher mohl objevit.

Související témata:
Dobročinnost
Načítám