Článek
Sezóna 2002 se v případě F1 poměrně brzy stala soutěží o druhé místo v šampionátu, protože Michael Schumacher tehdy pokaždé dojel na prvním nebo druhém místě, s výjimkou katastrofálního výsledku v Malajsii, kde dojel třetí. Vyhrál tehdy rekordních 11 velkých cen, čímž překonal sám sebe – šlo tehdy o nejrychleji dosažený titul mistra světa, který si pojistil ve Francii na okruhu Magny-Cours, 6 závodů před koncem sezóny.
F2002 bylo dobré auto, o tom není pochyb. Svého rivala v podobě McLarenu MP4-17 převyšovalo v podstatě ve všech směrech. Ve všem bylo prostě o malinko lepší, byť v té době měly McLareny dobrá auta a spolehlivé motory Mercedes.
Na druhou stranu, F2002 s číslem šasi 219 neměla úplně na růžích ustláno, byť její úspěšnost je nepopiratelná. Bylo tu auto jménem FW24 ze stáje Williams-BMW, které tehdy mělo zdaleka nejsilnější motor z celého startovního pole. A přestože bylo aerodynamicky méně účinné, dokázalo díky hrubé síle Ferrari pěkně potrápit, zvlášť na rychlých okruzích jako Imola nebo Hockenheim. Na techničtějších a aerodynamicky náročných okruzích už se ale Ferrari cítilo jako ryba ve vodě, třeba v Monaku nebo na Hungaroringu. F2002 totiž hrála do karet nízká váha společně s nízkým těžištěm jejího třílitrového desetiválce s kódovým označením 051, což autu dávalo skvělou ovladatelnost. Motor Ferrari byl také spolehlivější a efektivnější co se týče využití paliva.
Zde Juan-Pablo Montoya poráží tehdy úřadujícího šampiona v kvalifikaci na VC Francie v roce 2002. Pokud je to možné, doporučujeme zvýšit hlasitost.
Málokdo si už dnes vzpomene, ale šasi 219 nastoupilo až do třetího závodu sezóny, protože první dva závody Schumacher s Barichellem odjeli se starým F2001, neboť bylo stále konkurenceschopné – a ze kterého ostatně šasi 219, nebo-li F2002, technicky vychází. Jistě by tedy bylo schopné vyhrát více než 14 závodů sezóny, což je ale i tak skvělý výsledek. Koneckonců, stájový kolega Barichello tehdy byl vicemistrem světa, a Scuderia Ferrari kromě Schumacherova titulu získala i vítězství v Poháru konstruktérů.
Nějaké procento z horentní sumy za vydražený monopost ověnčený několika vavříny bude darováno nadaci jménem Keep Fighting Foundation, nadaci založené Schumacherovou rodinou. Prostřednictvím této charity rodina pokračuje v Michaelově dobročinnosti – však vzpomeňte na tsunami v roce 2004, kdy Schumacher daroval 10 milionů dolarů, což tehdy bylo právě tolik, kolik darovala Česká republika jako stát. Nadace se stará hlavně o řešení kulturních a sociálních problémů, oficiální stránky si můžete prohlédnout na adrese keepfighting.ms.
„Vždycky jsem byl toho názoru, že člověk by se nikdy, nikdy neměl vzdávat a měl by pořád bojovat, i když je tam byť jen ta nejmenší naděje.“
Zdravotní stav sedminásobného německého šampiona je prozatím stále nejasný. Momentálně je ve svém sídle ve Švýcarsku v péči lékařů a rodiny. V Německu o něm vzniká dokumentární film, který by měl mapovat jeho kariéru, a o němž se proslýchá, že by se v něm sám Schumacher mohl objevit.