Článek
Vozy Lexus nepatří právě k masovému zboží a pro sportovní verze to platí dvojnásob. RC F tak na ulici skoro nepotkáte, což je velká škoda, protože by si vaše uši určitě libovaly v jeho osmiválcovém brumlání. Ale důvod je jednoduchý – RC F i přes své brutální dynamické parametry (477 koní, stovka za 4,5 sekundy) je totiž naladěné spíš jako svižný cesťák (kategorie GT), takže na vyloženě sportovní M4 a divoké C63 AMG Coupe poněkud ztrácí. Ale to se teď mění!
Lexus totiž představil nabroušenou okruhovou verzi Track Edition. Motor zůstal nezměněn (což je velmi v pořádku), ale technikům Lexusu se podařilo auto odlehčit o 80 kg (čímž ho srazili z obézních 1,8 tuny na méně masitých 1,7 tuny) díky karbonovým dílům (střecha, kapota, příčka za zadními sedadly) nebo titanovému výfukovému vedení. Úspory 30 kilo připadají na odlehčení neodpružené hmoty, a to díky karbon-keramickým brzdovým kotoučům, lehčím brzdičům a odlehčeným 19palcovým kolům BBS (s designem podobným závodnímu RC F GT3). Zásluhou toho mohli přiostřit řízení a přitvrdit podvozek pro lepší obratnost v zatáčkách a propojení s řidičem.
Další částí skládanky je karbonový bodykit, který tu není jen pro show, ale skutečně vylepšuje proudění vzduchu kolem auta a spolu s pevným zadním křídlem produkuje až o 26 kg vyšší přítlak. Přičiněním všech těmto vylepšení a systému Launch control pro dokonalý start zvládne RC F Track Edition pokořit stovku za bleskové 3,96 sekundy. Jako bonus navíc dostanete červený kožený interiér s fantastickými anatomickými sedačkami čalouněnými Alcantarou.
Spolu s Track Edition představil Lexus na autosalónu v Detroitu také faceliftované standardní RC F. Na první pohled si jistě všimnete upraveného designu (nejvýraznější změnou jsou LED denní svícení ve tvaru „L“ přestěhované dovnitř světel, upravený je i zadní nárazník a světla), ale důležitější je, že i tady proběhly odlehčovací práce (ačkoliv Lexus tentokrát neuvádí, kolik kilo se jim podařilo ušetřit).
Došlo také na úpravy řízení a podvozku a ke zpevnění uchycení motoru, RC F také nově jezdí na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S a ve výbavě má rovněž Launch control. Motor zůstal nezměněný, jen se prodloužil finální převod osmistupňového automatu, takže se čas potřebný ke zrychlení na stovku zkrátil na 4,2 sekundy (o 0,3 s rychleji). RC F by tak po faceliftu mělo být kompetentnějším a sportovněji naladěným autem. Tak co, M4 a C63 AMG, jste připraveni na další kolo bitvy?