Článek
Sportovní divize Hyundai N se rychle dostala do hledáčku všech automobilových nadšenců, protože svá auta ladí komplexně a celkem nekompromisně, ale přitom s ohledem na zábavu za volantem, ne pro nejrychlejší čas na okruhu. Nyní však divizi čeká velká zkouška, už brzy totiž představí první sportovní crossover ve své historii. Bude to jen hozená udička pro lačné zákazníky, nebo půjde zase o perfektně sladěné auto...?
Vypadá to na to druhé, naděje totiž vzbuzuje už použitá technika z ověřeného i30 N. Pod kapotou tak bude přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 275 koní a 353 Nm – přesně, jako má ostrá verze i30 N. Oficiální data ještě nebyla uveřejněna, ale očekávejte stovku za šest sekund a maximálku kolem 250 km/h. Mocné stádo 275 koní bude roztáčet pouze přední kola se samosvorným diferenciálem. Vývojový tým sice čtyřkolku zvažoval, ale přidala by na váze a zkomplikovala by technické řešení (čímž by auto citelně prodražila). Fanoušci rychlých čtyřkolek tak ostrouhají...
Zklamaní budou také fanoušci manuálního řazení, Kona N bude totiž k dispozici pouze s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou se spojkami v olejové lázni a řazením pádly pod volantem. Tato samočinná převodovka je známa pod obchodním označením N DCT a k i30 N ji můžete mít za příplatek.
Na volantu pak budou tradiční dvě tlačítka rychlé volby jízdních režimů, kterými budete moci charakteristiku patřičně přiostřit pro jízdu na silnici nebo závodní trati, případně si můžete sami individuálně nastavit, jak chcete svou Konu N nabroušenou. Hyundai však ponechal rychlé Koně i nějaké ty schopnosti v terénu, proto na rozdíl od i30 N a i20 N budete moci volit i z režimů Sníh, Písek nebo Bláto, k dispozici bude i asistent pro jízdu ze svahu.
Zlákala vás Kona N a už se nemůžete dočkat jejího oficiálního představení? Tak ještě pár týdnů vydržte, poprvé se bez kamufláže ukáže někdy na jaře a v průběhu roku dorazí na trh a cenovkou poblíž i30 N. Tohle by mohlo být hodně pěkné svezení!