Hlavní obsah

Rychlík Cupra Leon má až 310 koní i verzi plug-in hybrid

Foto: Cupra

Tak předně už žádný Seat Leon Cupra! Teď se mu říká už jen Cupra Leon, protože se rychlá verze Leonu definitivně přesunula pod křídla samostatné značky Cupra, kterou si Seat zarezervoval pro svá speciální auta. Na charakteru vozu to však rozhodně nic nezměnilo.

Článek

Leon Cupra sice vždy sdílel techniku s Golfem GTi a Octavií RS, ale také se dokázal odlišit trochu ostřejším naladěním a víc nekompromisním charakterem, takže vás za volantem víc vtáhl do hry. S Leonem jste tak mohli jezdit opravdu tvrdě a skvěle se přitom bavit. Pro novou generaci se znáčkem Cupra na čumáku to bude jistě platit taky…

Další silnou stránkou nové Cupry Leon bude rozhodně všestrannost, na výběr bude totiž hned několik odlišných verzí. Přestože největší humbuk dělá Cupra ohledně zcela nové plug-in hybridní varianty eHybrid (1,4 TSI + elektromotor + 14 kWh baterie, celkem 245 koní a 400 Nm + 60 km čistě elektrického dojezdu – stejnou motorizaci najdete i v nové Octavii RS iV), jehož koupě bude určitě dávat smysl (nižší spotřeba, nižší daň, parkování zdarma atd.), my se však víc těšíme na čistě benzinové verze, které přeci jen slibují víc zábavy.

O pohon se bude starat přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr a jeho výkon bude začínat na 245 koních a 370 Nm (na to se můžete také těšit v nové Octavii RS), výkonnější verze nabídne 300 koní a 400 Nm – v obou případech se budou přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG (chápete to správně, manuál nebude v nabídce) přenášet na přední kola se samosvorným diferenciálem. Nejvýkonnější varianta s 310 koni a 400 Nm je rezervovaná pro kombi Sportstourer s pohonem všech kol, ta pak zdolá stovka za 4,8 sekundy a peláší až 250 km/h.

Foto: Cupra

Kabinu zdobí kromě sportovních prvků i detaily v barvě mědi

Cupru Leon snadno poznáte (kromě odlišného znaku na čumáku) podle ostřeji řezaného designu, který si ještě můžete dozdobit stylovými doplňky v barvě mědi typickými pro Cupru. Další měděné detaily pak společně s několika prvky s karbonovým vzhledem ozvlášťňují i interiér. Taky teď přímo cítíte, jak sedíte zaboření do anatomického sedadla, tančíte v teniskách po hliníkových pedálech, v rukou pevně svíráte volant (doplněný tlačítky startu motoru a změny jízdních režimů) a ženete se svou oblíbenou točitou okreskou?

Foto: Cupra

Jen si představte, jak vás ta anatomická sedadla něžně, ale pevně obejmou...

Po boku silniční Cupry Leon se představily hned dva závodní speciály. Ten první je ve specifikaci TCR a pohání ho také benzinový dvoulitr s výkonem 340 koní připojeným k sekvenční převodovce Hewland. Cupra Leon Competicion TCR tak zrychlí na stovku za 4,5 sekundy a pojede až 260 km/h, nejvíc ho však od civilní verze odliší závodní brzdy a závodní podvozek obutý na slickách, takže na okruhu pojede jako čert na raketě.

Ještě rychlejší ale bude elektrická závodnička Cupra Leon e-Racer s výkonem 680 koní a 960 Nm, která stovku smázne za 3,2 sekundy a sviští až 270 km/h. Byla vyvinuta přímo podle specifikací nového seriálu Pure ETCR Championship, který se naplno rozjede v roce 2021.

Ať už tedy chcete rodinný rychlík s batohem, ostrý okreskový brus nebo toužíte vyrazit na závodní tratě, Cupra Leon pro vás má vždy dostatečně pádnou odpověď, která vás za volantem zaručeně nenechá chladným. Lidé s Golfy GTI a Octaviemi RS vám ho budou hodně závidět…

Načítám