Článek
Rychlá verze Octavia RS si ve světě získala spoustu obliby a v České republice se stala přímo modlou – dokáže totiž obdivuhodně spojit rychlost a zábavu za volantem s ryzí praktičností a každodenní použitelností. Pokud jste jejímu kouzlu také propadli, tak můžete jásat – varianty RS se dočká i nová čtvrtá generace Octavie.
Jak vidíte na přiložených skicách, které Škodovka vypustila, půjde o hodně dynamicky vypadající auto. Elegantní tvary čtyřkové Octavie vylepšuje ostřeji řezaný přední nárazník s integrovanými LED mlhovkami, vytažené lišty prahů, záď s odtrhovou hranou (nebo spojler prodlužující střechu v případě kombíku) a nárazníkem s výraznými koncovkami výfuku, náznakem difuzoru a odrazkou přes celou šířku zádi, to vše doplněné velkými koly (tipujeme to na 19“) s leštěným designem. Vypadá vážně skvěle!
Podobné to bude i v interiéru, na jehož poodhalení si musíme ještě počkat, ale tušíme v tom hodně hliníkových prvků, nějakou tu Alcantaru, anatomické sedačky a pár znáčků RS k tomu. Ostatně jako obvykle.
Jako obvykle se můžete těšit na RS nejen ve formě liftbacku, ale i praktičtějšího kombi. Rodina se tak nebude muset kvůli vašim sportovním choutkám nijak uskromňovat. To bude jistě platit i pro charakter celého auta – Octavia RS nikdy nebyla nesnesitelně ostrý brus, ale spíš příjemně svižné auto, které vám na správně zakroucené silnici dokázalo roztáhnout koutky úst směrem nahoru.
Rychlá na to bude rozhodně dost. V nabídce motorizací se objeví tentokrát hned tři varianty – vedle vzrušujícího turbobenzinu a rozumnějšího turbodieselu se dočkáme i plug-in hybridní varianty. Škoda nezveřejnila žádné detaily, ale podle zpráv ze zákulisí by benzinové RS mělo mít motor 2,0 TSI s výkonem 245 koní a naftové RS jednotku 2,0 TDI s výkonem 200 koní. Elektrifikovaná Octavia RS iV s plug-in hybridní pohonnou jednotkou (motor 1,4 TSI + elektromotor) pak nabídne také 245 koní, ale díky elektrickému zátahu by se mohla stát nejrychlejší, a zároveň nejúspornější variantou RS.
Pokud si teď ťukáte na hlavu, kdo by mohl chtít hybridní RS, tak vězte, že na západních trzích se všemi dodatečnými daněmi pro výkonná auta se může stát spásou – místo, abyste zaplatili kupu peněz zbytečně státu do kapsy, byste si s Octavií RS iV mohli sáhnout na nějaký ten státní příspěvek nebo daňovou úlevu pro elektrifikovaná auta. To není špatný obchod, ne?
Každopádně ať už máte preference a požadavky jakékoliv, měli byste v nabídce Škodovky najít to pravé RS přímo pro vás, což spolu s dalšími typickými užitnými vlastnostmi Octavie dává dohromady velmi lákavé auto, které by na trhu i v dnešní, na ekologii citlivé době, mělo mít úspěch. Držíme palce… a nemůže se dočkat, až ji proženeme po naší oblíbené okresce!