Článek
Všechno můžeme začít jedním jediným slovem: PROČ? Proč měl někdo potřebu takhle bastlit auto? Tento inzerát byl nalezen na rumunském serveru OLX a majitel svoje dílo označuje za jedinečné s tím, že do něj investoval spoustu peněz a úsilí. Nepochybujeme o tom. Taky píše, že auto vyrobené v roce 2004 je ve velmi dobrém stavu a má najeto jen 101 000 km. Aby taky ne, když jen ta přestavba musela zabrat minimálně rok, spíše dva.
Nicméně o objemu práce netřeba pochybovat. Upravené díly karoserie vzdáleně připomínají Audi R8, ale člověk pod vlivem alkoholou či drog by v tom bizardílku mohl vidět i Škodu Scala sedan. Jsou tady jiné mřížky, světla, průduchy…. V inzerátu však chybí informace, jestli karosářské změny proběhly za pomoci plechu a svářečky, nebo jestli se jedná o laminát, případně třeba jen karosářský tmel. Škoda. Červený lak nejspíš vznikl v garáži a stříkalo se fixírkou, černé linky pak slouží jako kontrastní prvek. V inzerátu se taky píše, že auto stojí na 19palcových kolech, ale nám připadají menší. Nebo prostě tak moc vyřezal blatníky, těžko říct.
Úpravy proběhly i v kabině. Taky tady hraje prim černá a červená barva, ale neodhadneme, jestli je to kůže nebo koženka. Výbava je však bohatá - vůz má elektrická okna, parkovací senzory i klimatizaci.
Co se techniky týče, čtyřválec 1,8 l (údajně vyladěný na 170 koní) a pětistupňová manuální převodovka mají daleko do 5,2 litrového desetiválce Audi R8, ale víte co, tady jde spíš o styl…
Podle inzerátu chce majitel za svou podivuhodnou kreaci 2 500 eur, tedy zhruba 65 tisíc korun. Původní Opel Astra G na serveru Sauto.cz naleznete za třetinové peníze. Pravdou ale je, že pokud byste z něj měli dokázat udělat tak výstřední kreaci, jako je ta na fotkách, utratíte mnohem víc peněz jen za alkohol či omamné látky, které byste k tomu nepochybně potřebovali také.