Článek
Tento trend terénních sporťáků se momentálně nejvíc objevuje ve Spojených státech – už jsme tu byli svědky klasického Porsche 911, upraveného pro jízdu v poušti, ale komu by nevoněly stuttgartské vozy, byla tu dokonce i jedna přestavba terénního sporťáku, který má italské kořeny.
Jenže co když se někomu taková vize líbí, ale chtěl by pro změnu něco trochu novějšího? Odpověď mu poskytne (mezi zasvěcenými dobře známý) úpravce Porsche, společnost RUF. Tento výtvor má název RUF Rodeo Concept, který vychází ze supersportu CTR, ale částečně také z běžných modelech, známých pod označením SCR. Hlavními úpravami, které odlišují Rodeo od zbytku vozového parku, je hlavně nastavitelný pohon všech kol, pneumatiky do každého terénu a zásadně upravené odpružení.
Pod kapotou – samozřejmě vzadu – se ukrývá plochý šestiválec, na přání zákazníka buďto atmosférický, nebo přeplňovaný turbodmychadlem. „Když jsme začali stavět naše auta, hlavním motivem bylo nadšení z jízdy,“ uvedl v oficiálním prohlášení Estonia Ruf, marketingový ředitel společnosti RUF Automobile GmbH. „Projekt Rodeo Concept kombinuje přesně tohle nadšení s láskou k západní, potažmo westernové kultuře – tuto inspiraci jsem získal během svých studií v americké Oklahomě. Vůz bere hlavní inspiraci od našich oblíbených osobností a také od naší lásky k venkovu.“
Zda by se takový styl zamlouval třeba Clintu Eastwoodovi, nevíme, známe však původ názvu „Rodeo“. Výrobci se inspirovali elegantní a velice drahou ulicí Rodeo Drive v americké Kalifornii. Ruf zároveň přiznává, že velký vliv má i kolekce slavného návrháře Ralpha Laurena z roku 2011, zvaná příznačně Western Collection.
Ve skutečnosti vlastně nejde o žádný hardcore teréňák, nicméně cestu na promáčený ranč bez problému zvládne. Nebo polňačku směrem k chalupě, tedy podle toho, z jakého jste kraje. Tomu odpovídá i vybavení jako světelná rampa, plnohodnotná ochranná klec v interiéru, skořepinová sedadla, nezávislé přední i zadní zavěšení s tlumiči od renomované firmy Exit a další. Nad tím vším však stojí již zmíněný pohon všech čtyř kol, kde lze pomocí otočného ovladače ručně regulovat, kolik že výkonu má elektronika poslat na přední a kolik na zadní nápravu.
Zatím nemáme ponětí, zda se RUF Rodeo Concept stane realitou, či nikoliv, je ale dost možné, že své příznivce by našel – vsadíme boty, že většina z nich bude bydlet za velkou louží. Výhodou oproti dodatečným stavbám je, že člověk při koupi auta od RUF už přijde k hotovému dílu - nemusí tak shánět původní vůz, který by si nechával renovovat, nevýhodou by mohla být poměrně vysoká cenovka – společnost RUF není zrovna z levného kraje. Pořád je to koneckonců svým způsobem Porsche…
Společnost RUF Automobile byla založena roku 1939 Aloisem Rufem starším a původně šlo vlastně o poměrně běžnou opravnu automobilů. Jeho syn, Alois Ruf mladší, pod taktovkou rodinné firmy později začal v 60. letech renovovat právě stuttgartské sporťáky, a tím si zároveň vybudoval k automobilce Porsche vztah. Po smrti otce měl Ruf junior jasno – bude pokračovat v renovacích, ale přidá také úpravy a individualizaci. A v tomto duchu firma funguje dodnes.