Článek
Porsche 911 je ikona automobilové produkce. Vyrábí se léta, existují statisíce exemplářů na prodej, a přesto si drží cenu i starší exempláře, zejména ty se vzduchem chlazeným motorem. V roce 1989 prošlo slavné kupé poprvé něčím, co by se teoreticky dalo označit jako střídání generací, byť základ auta byl vlastně pořád stejný. Od té doby ale model 911 nesl interní označení 964. A právě tuto verzi si u značky RUF vybrali pro svůj model RCT Evo.
Pokud jste po autech RUF vždy pokukovali a nějaký ten pořádný vzduchem chlazený model chtěli, zní RCT Evo jako ideální volba. Má ještě pořád klasický tvar původní karoserie, ale ten ve svém modernizovaném provedení nevypadá už jako veteránský. Navíc si každý zákazník může svůj RUF naspecifikovat dle svých představ.
Vzadu v karoserii Porsche 964 se tedy nachází plochý šestiválec boxer o objemu 3,6 litru, kterému ladiči přidali turbodmychadlo. Finální výkon je 420 koní a točivý moment 570 Nm. To vše jde pouze na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Karoserie může zůstat úzká, ale objednat se dá i výrazně rozšiřující bodykit a také paket karbonových doplňků. Ty nejen sníží hmotnost, ale dokážou i zmenšit aerodynamický odpor. Mezi další lahůdky patří závodní kola s uchycením na centrální matici, integrovaný vnitřní ochranný rám a karbon-keramické brzdy.
Recept se nemění
„Technologie se od roku 1990 hodně vyvinula, ale základní recept pro výrobu zábavného auta nikoliv,“ říká Estonia Ruf, snacha zakladatele Aloise Rufa seniora. „RCT je postaveno přesně dle tohoto receptu. Auto nabízí stejný řidičský požitek, který byste mohli očekávat v 964, jen s větším výkonem a menší hmotností pro lepší svezení. Recept se nezměnil, jen ingredience jsou lepší!“
RUF Automobile je již dlouhodobě jednou z nejlepších cest, jak dostat Porsche, které vlastně není tak úplně Porsche. Automobilka používá vlastní VIN označení a v technickém průkazu každého auta je uvedena jako výrobce. Když si vzpomenete na šílené kreace jako CTR3 s motorem uprostřed nebo ikonický CTR Yellowbird, opravdu jsou ta auta technologicky mnohem dál než běžné stuttgartské výrobky.
Vedle nich ale RUF nabízí i restmod program pro úpravy starších aut. Ta si ovšem ponechávají v dokladech původní VIN automobilky Porsche. Široký záběr značky RUF ale dokáže naladit jakýkoliv model od starého typu 356 až po poslední vzducháče 993 z devadesátých let. Zákazníci mají na výběr prakticky nekonečnou paletu barev karoserie, materiálů a barev čalounění a spoustu úprav motoru a podvozku pro zlepšení jízdních vlastností. A na kolik že pravé RCT Evo vyjde? Prý jen „pouhých“ 350 tisíc euro, tedy v přepočtu devět a čtvrt milionu korun. Cena Porsche 964 pro přestavbu v tom navíc zahrnuta není, takže musíte připočítat ještě tu.