Článek
Jde o vůz s označením CTR2 Sport z roku 1997, který byl postaven na základech modelu Porsche 911 generace 993. Jen s tím rozdílem, že zatímco sériová verze měla 272 a verze Turbo na tu dobu velmi solidních 408 koní, tak Ruf přišel ve své době s 520 koni! Jenže tohle je ještě trochu jiné kafe. Čtěte pozorně.
Alois Ruf založil svůj malý autoservis už v roce 1939 v bavorském Pfaffenhausenu, ale o tři měsíce později musel narukovat. Válku naštěstí přežil. A když se vrátil, tak přidal k servisu i malou benzinku a pak i obchod s náhradními díly. Jeho syn Alois se tátovi motal pod rukama, a byl tak svědkem toho, když se táta v šedesátých letech zamiloval do Porsche a začal jejich auta opravovat a upravovat.
Po smrti otce převzal v roce 1974 syn dílnu, aby už o rok později pustil do světa první více upravené auto. Uměl zvýšit výkon, vylepšit brzdy, dát rychlejší řízení… A taky se zajímal o přeplňování, začal s tím dokonce dřív než samotná automobilka.
Porsche si ale tyhle experimenty vždycky hlídalo, a donutilo proto Aloise Rufa juniora, aby začal prodávat auta pod svou vlastní značkou. Dál mu ale s potěším a radostí dodávalo auta v různém stádiu rozpracovanosti, kšeft je kšeft. Prvním autem značky Ruf se stalo v roce 1977 Porsche 911 930 Turbo! Alois ale snil o něčem daleko větším…
Původně chtěl postavit úplně nové auto s vlastním designem, které by bylo založené na platformě novější 911. Když ale zjistil, že Porsche samotné chystá ultimativní model 959, tak cukl zpátky a svůj nově postavený motor o objemu 3,4 l se dvěma turby, elektronickým vstřikováním Bosch a se závodním zapalováním z modelu 962 namontoval do nové generace 911.
Dal k němu šestistupňovou převodovku, a protože se mu zdálo, že je nová generace 993 příliš tučná, použil hliníkovou kapotu, dveře a pár dalších věcí, aby uspořil bezmála 200 kg, a dostal se tak na velmi pěknou váhu 1 273 kg. Už tehdy to musel být slušný kvapík!
Dnes je ale řeč o autě, které prošlo další sérií úprav. Lehčí setrvačník, titanové ojnice a nové turbodmychydla KKK se postaraly o zvýšení výkonu na 702 koní! Před pár dny se právě takhle vylepšený kousek prodal v aukci RM Sotheby's za neuvěřitelných 682 000 euro, tedy v přepočtu za 18 milionů korun.
Přitom jak vidíte na fotkách, rozhodně nejde o sběratelský kousek na výstavu do garáže. První majitel s ním nejen jezdil, ale dokonce aktivně závodil v klubových závodech v USA a v Kanadě a ve dvou třetinách z nich prý dojel na stupních vítězů.
V současnosti je ale auto ještě u svého druhého majitele v Německu, který mu dopřál ozdravnou kůru u samotného Rufu, kde autu namontovali systém vstřikování vody, nový tlumič výfuku (snížil výkon na 591 koní, ale je legální s ním jezdit) a auto dostalo nové zakázkové tlumiče Öhlins.
Kdo si tenhle kus automobilové historie nově pořídil a jestli ho bude oprašovat v klimatizované garáži, nebo drtit na okruhu, to ještě nevíme. Víme jenom to, že by to téhle bestii moc slušelo v plném kalupu na Nordschleife…