Článek
Ne, nezbláznili jsme se. Vy vidíte Porsche a my taky vidíme Porsche. A dobře víme, že Alois Ruf si přestavbou poršáků udělal tak dobré jméno, že mu automobilka jeho "koníček" toleruje a ještě ho navíc podporuje. RUF CTR Yellow Bird patří k nejslavnějším exemplářům z jeho dílny a v roce 1987 s maximálkou skoro 340 km/h ujel ve srovnávacím testu amerického Road všem velkým jménům, byl z toho tedy slušný poprask. A teď přijíždí jeho nástupce se stejným jménem a je... ještě rychlejší. To ovšem není ani zdaleka jediná dobrá zpráva.
Nový RUF CTR totiž v základu není Porsche. Jde o první auto vlastní konstrukce, na kterém RUF dělal dlouhá léta. Karbonový monokok, kompaktní rozměry, vestavěná ochranná klec a váha pouhých 1200 kilogramů. Zvenku navíc jasný designový odkaz k 930 Turbo a pohon zadních kol a manuální šestikvalt. Ach, kde je háček? Pravděpodobně nikde - pokud vás neděsí vzadu uložený motor s výkonem 700 koní. Samozřejmě se jedná o dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru. O přesun koní na silnici se stará samosvorný diferenciál a gumy o šířce 305 mm. I tak bude ale zvládnutí tohohle kanárka prací pro opravdové chlapy.
Z nuly na stovku vystřelí nový Yellow Bird za 3,5 sekundy a na dvoustovce je během devíti sekund. A maximálka? 360 km/h... Tohle auto si prostě jinde než v Německu nepořizujte, jinak rychle přijdete o papíry. Cena zatím nebyla stanovena, ale RUF hodlá vyrobit jen třicet kusů, což znamená, že v době, kdy tenhle článek čtete jsou dost možná vyprodány. Protože mít prachy, tak se na cenu neptáme a rovnou ho bereme. Nebo spíš dva. Tohle se totiž vyplatí za každých okolností. Možná je to Porsche jenom navenek, ale nedovedeme si představit purističtější káru pro petrolheady.