Článek
Barrandovský most je sice třetí nejmladší pražský most přes Vltavu, používán je od roku 1988, ale to bohužel nemění nic a tom, že je v lehce dezolátním stavu. Možná za to může fakt, že po něm denně projede více než 140 000 aut, nebo také okolnost, že jeho poslední oprava, a tehdy nebyla moc velká, proběhla v letech 2006 a 2007. Podle studií je na tom velmi špatně jak hydroizolace mostu, tak jeho povrch, odvodňovací systém, ale i dilatační mostní závěry. Ve zkratce tedy most sice funguje, ale je pouze otázkou, v jakém časovém horizontu by dopadl jako ten v Libni, který kvůli podobným problémům nakonec musel být na čas zavřen.
Technická správa komunikací (TSK) už prý vybrala projektanta, který celou opravu povede. A šlo o velmi dobrou volbu, protože dle informací Radiožurnálu Českého rozhlasu jde o tu stejnou osobu, která před více než 30 lety most projektovala. Zná ho tedy lépe než kdokoliv jiný a bude schopna se zaměřit i na ty nejmenší detaily. A jak se na mostech v Praze ukazuje, detaily hrají velkou roli. Například lávka, která před několika měsíci spadla v Troji, vypadala na první pohled v pořádku, ale právě detailní technické změny v konstrukci nakonec zapříčinily její pád.
A na co se tedy máme připravit? V prvních dnech uzavírek nejspíš na totální kolaps dopravy v Praze. TSK má v plánu začít s přípravnými pracemi opravy už příští rok, ale ty by se do už tak husté dopravy nijak výrazně snad neměly promítnout. Horší to bude o rok později, kdy začne oprava samotná. TSK chce most opravovat po etapách, což znamená, že celá rekonstrukce potrvá několik dlouhých let. Nicméně vždy by měla být pro motoristy otevřena alespoň jedna polovina mostu.
To sice zní jako dobrý nápad, nicméně i dnes se zde tvoří dlouhé kolony, přestože je na každé straně mostu několik jízdních pruhů. V první dny uzavírky tak nejspíš můžeme v daném místě čekat i totální kolaps, který se dozajista přesune i do jiných městských částí. Zcela jistě se uzavírka promítne na celou Jižní spojku, Smíchov a nejspíš i neustále nedokončený Pražský okruh, který bude využívat víc řidičů. Bude to opravdu hrozné, ale bohužel je to potřeba. Nikdo nechce, aby takto vytížená pražská dopravní tepna dopadla jako lávka v Troji.