Článek
Rolls-Royce by byl sám proti sobě, kdyby se nechytil takové příležitosti, jakou je nový lunární rok a nevytvořil tyto limitované edice. Nemá totiž ve zvyku představovat dva modely ročně, jak je tomu u jiných, běžnějších automobilek. Proto čas od času do světa vypustí limitovanou edici stávajícího modelu, díky níž se o něm mluví a po které se okamžitě zapráší. Ostatně, není sám, kdo to takto dělá. Podobně pracují automobilky produkující třeba supersporty, např. Lamborghini nebo Ferrari.
V případě značky RR jde o edice čtyř modelů. Tedy Wraith, Ghost, Dawn a samozřejmě Cullinan. Aby byl výčet kompletní, chybí jen Phantom, ale jeho čeká velká modernizace, takže by bylo zbytečné odcházející verzi jakkoliv ozvláštňovat. I když u Rolls-Royce se může stát i to. Co se trojice Wraith, Ghost a Dawn týče, jejich specifikem je tříbarevné lakování karoserie. Volba padla na barvy zlatá Aurum, červená Mugello Red a samozřejmě černá Diamond Black. V interiéru každého auta je umístěna plaketka s připomínkou toho, k jaké významné události auto vzniklo, a na hlavových opěrkách sedadel je vyšito právě znamení prasete. Ovšem v čínském provedení, nečekejte obrázek malého čuníka. To by se ke zvyklostem značky Rolls-Royce moc nehodilo. Všechny tyto tři speciální modely už byly oficiálně představeny v jednom z dealerství značky, konkrétně v kalifornském Beverly Hills.
Ovšem s SUV jménem Cullinan to je jinak. Jeho limitovaná verze, která čítá tři vozy, ještě světlo světa oficiálně nespatřila. Tedy, jeden už ano, ale další dva se ukáží v průběhu několika málo následujících dnů. Jsou totiž vyrobeny speciálně pro hotelové impérium Mandarin Oriental Hotel Group, zatím tedy nebudou určeny k prodeji. Jejich působnost bude právě v pobočkách těchto hotelů v Miami, Washingtonu a Bostonu, kde se s nimi budou moci vozit zámožní hosté na krátkých poznávacích vyjížďkách.
Specifikem této malé edice Cullinanů je jedinečné červené lakování, které nikdy neponese žádný jiný model Rolls-Royce, a které odkazuje na barvy hotelu Mandarin. A i v tomto případě uvnitř najdete plaketku odkazující na pořadí z limitované edice a odkaz na důvod vzniku. A proč právě hotely Mandarin? Podle zástupce značky Rolls-Royce je to hlavně proto, že značka i hotelové impérium mají stejný druh klientů. Jde o ty, kteří milují luxus a umí ho jak ocenit, tak i zaplatit. S čímž nejde než souhlasit…