Článek
Rok 2016. Tehdy automobilka Rolls-Royce na své modely poprvé začala aplikovat rozšíření Black Badge. Od té doby se těší poměrně velké oblibě, a tak se po typu Wraith, na kterém se objevilo poprvé, dočkal také typ Dawn, poté SUV Cullinan, a teď už i sedan Ghost. Důkazem, že černá je pořád v kurzu, budiž i prodejní čísla – výbava Black Badge je na trhu sice jen pět let, ale už teď celých 27 procent všech nových vozů Rolls-Royce spadá do čeledi Black Badge.
Není se tedy co divit, že v automobilce nemohli odolat a aplikovali tuto temnou kúru také na nový a značně modernizovaný Ghost. Zajímavé potom je, že výbava Black Badge se neomezuje jen na povrchovou stránku věci – kromě zakázkového laku a vylepšeného stylingu nabízí rovněž i lepší dynamiku a nepatrně vyšší výkon.
Rolls-Royce Ghost Black Badge pohání impozantní 6,75l dvanáctiválec, kterému asistují ještě dvě turbodmychadla. Výsledkem je velkorážná síla 592 koní a 900 Nm točivého momentu – v praxi to dělá nárůst 30 koní a 50 newtonmetrů oproti standardnímu Ghostu. Není překvapením, že výkon na zadní kola posílá vynikající osmistupňový automat z dílen ZF, zde s přenastaveným režimem „Low“, což je jen trochu neobvyklý výraz pro „Sport“ v podání automobilky Rolls-Royce. Výsledkem je, že ve variantě Black Badge převodovka řadí až o 50 % rychleji.
Motor nově nabízí také optimalizovanou křivku točivého momentu, takže řidič má pod pravým kotníkem na povel všech 900 Nm už od 1 900 otáček za minutu. Motor zároveň dostal nový výfuk pro výraznější zvukový projev (jakkoliv to ve spojení s Rolls-Rollsem zní až skandálně). Podvozek byl upraven pro potlačení náklonů a zároveň i řízení je teď o kus pohotovější, takže auto celkově působí sportovnějším dojmem. Ačkoliv v Rolls-Roycu by tento výraz nejspíš nepoužili.
Po vizuální stránce tu jsou oproti standardu 21palcová kola, podsvícená přední mřížka potom pochází z původního Ghostu, přičemž je osvětlena celkem 152 malými LED diodami. Asi nejzásadnější prvkem varianty Black Badge však vždy bude speciální lak – Rolls-Royce tvrdí, že jde o zcela specifickou černou, ba dokonce nejtemnější v celém automobilovém průmyslu.
Na karoserii automobilka aplikuje celých 45 kilogramů speciálně atomizovaného laku, a to dokonce ve dvou vrstvách. Poté se hned čtyři specialisté postarají o velmi důkladné leštění, které samotné trvá tři až pět hodin a dodává laku nezaměnitelnou hloubku. Černá je sice pro Black Badge jakousi typickou barvou, není to však pravidlem – vlastně si lze vybrat z dalších celkem 44 tisíc barevných odstínů, klidně i dvoubarevných.
V interiéru pak bude kromě luxusních sedadel dominantou stropnice zvaná Shooting Star, což doplňují podsvícené motivy „Ghost“ a další loga jako gravírovaný znak R-R Jistě není překvapením, že i interiér podléhá rozsáhlé individualizaci a v každém Ghostu je tedy trochu jiný – jednou z možností je i černá kombinovaná s neonově modrou, jak můžeme vidět na fotografiích.
Tato nonšalantní temnota samozřejmě něco stojí – jen samotné rozšíření Black Badge vychází v přepočtu na těžko uvěřitelných 950 tisíc korun. Dobrou zprávou však je, že už nyní si zájemci mohou objednávat své Ghosty ve výbavě Black Badge – tedy pokud mají zbytečných 7,3 milionu korun.