Článek
Podobné řešení vlastně existuje i přímo od samotné automobilky. Jde o Rolls-Royce Cullinan ve specifikaci zvané Black Badge, a jak název napovídá, honosí se řadou doplňků v barvě samotné noci, mnohdy i karoserie je v černé, není to však pravidlem. Asi největším lákadlem je potom kromě doplňků a ještě více vyšperkovaného interiéru mírný nárůst výkonu z 570 na rovných 600 koní. Přesto se však najde firma, která spatřila okno příležitosti – a nutno podotknout, že poměrně velké.
Toto je však s trochou nadsázky Rolls-Royce Cullinan Black Badge „na druhou“ a je zcela jasnou a výstižnou odpovědí na otázku, jak udělat jedno z nejexkluzivnějších SUV na světě ještě exkluzivnějším? Firma Spofec, spadající pod tuningovou společnost Novitec Group, se specializuje především na úpravy korábů právě od tradiční britské značky.
Odbudeme si to nejzajímavější hned ze začátku, ať čtenáře zbytečně nenapínáme. A jelikož pod kapotou Cullinanu duní mohutný 6,6l V12 biturbo, nebylo zapotřebí jít do extrémů – Spofec prakticky jen přidal nové nerezové výfukové potrubí s integrovanou klapkou regulující hlasitost a pozměnilo nastavení řídicí jednotky. Výsledkem je drtivých 707 koní výkonu a točivý moment 1 060 Nm. Díky tomu se i tento kraken rozburácí z klidu na stovku za pouhých 4,6 sekundy, což z něj dělá poměrně velkého strašáka pro kdejaký sporťák – alespoň tedy v přímém směru.
Aby bylo na první pohled poznat, že nejde o „obyčejný“ Rolls-Royce Cullinan, vyřádil se tým Spofec také po stránce vzhledu. Cullinan dostal kompletní bodykit zvaný Overdose, zahrnující přední i zadní nárazník, nástavce prahů a přední splitter předního nárazníku. Hlavní rozdíl v postoji tu však dělají nové blatníky, které vůz rozšiřují vpředu o 10 centimetrů, vzadu pak o 12. Vzadu je pak vše korunováno decentním spoilerem zakončujícím zadní linii střechy a novým difuzorem v nárazníku.
Zajímavá kola, že? Ta nejsou od Rolls-Royce – Spofec si na jejich výrobu přizval renomovanou společnost Vossen, aktuálně jednoho z nejprestižnějších výrobců ráfků. Jde o kované „čtyřiadvacítky“, a kvůli tomu, aby uvnitř podběhů co nejlépe vynikly, byl tento Rolls-Royce ještě snížen, a to o celých 40 milimetrů.
Jedno se musí nechat – snížený Cullinan na těch obřích kolech hned působí skoro až sportovnějším dojmem (ale jen skoro). Přesto ani v nejmenším nepůjde o nenápadný vůz, ale pro vzbuzení hrůzy by to mohlo fungovat. Něco nám říká, že Darth Vader nebo „Ten, jehož jméno se nesmí vyslovovat“ by byli spokojení.