Článek
Dělat sportovnější verzi sportovního auta zní docela bizarně, ale Porsche v tom má praxi a vždycky se jim podaří dát jí určitý smysl. Minulá 911 Carrera T (generace 991) to exemplárně ukázala a menší řada 718 s motorem uprostřed v tom chce teď pokračovat. Základní recept vychází z dob klasické 911 T, která se zrodila v samých počátcích historie legendárního sporťáku (čili druhá půlka 60. let) a představovala nejlacinější verzi. Proto byla tak puristická. Jenže za novou verzi si ve skutečnosti trochu připlatíte – a za své peníze toho naštěstí dostanete o trochu více.
Verze 718 T vychází ze základního Boxstera a Caymana. To znamená, že ji pohání stejný dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec typu boxer se shodným výkonem 300 koní a točivým momentem 380 Nm, ke kterému můžete mít dvouspojku PDK, ale doporučujeme zůstat u purističtějšího manuálu (se zkrácenou pákou). Oba modely díky zkráceným převodům zrychlí na stovku za 4,9 sekundy (PDK o 0,2 sekundy rychleji) místo 5,1 sekundy základní verze. Maximálka pak zůstává shodných 275 km/h.
Za své peníze dostanete 20palcová kola v lesklé titanové barvě, šedé kryty zrcátek, tmavé koncovky výfuku a boční nálepky „718 Boxster T“ nebo „718 Cayman T“, v kabině pak najdete sportovnější volant a sedadla, místo klik jsou tu jen látkové proužky. Kila se snižovala tak, že vám z interiéru vyndají infotainment, ale pokud by vám chyběl (což předpokládáme), bez příplatku vám ho tam zase vrátí. No, teda zatím nic moc nabídka, že? Ale teď to přijde…
Hlavní rozdíl je totiž v tom, že s verzí T dostanete v základu sportovní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management) snížený o 20 mm, samosvor s torque vectoringe a dynamické uchycení převodovky spolu s aktivním uchycením pohonu kontrolujícím jejich pohyb za jízdy a minimalizujícím vibrace. To vše by mělo přispět ke koncentrovanějším jízdním vlastnostem a intenzivnějšímu řidičskému zážitku. Bonusovým prvkem je pak Sport Chrono paket se stopkami na palubce, rozevlátějšími režimy kontroly stability a automatickými meziplyny pro manuální převodovku.
Upřímně, na papíře to nevypadá nijak zázračně – trochu vylepšená základní verze (ale ne tak dobrá, aby ohrožovala silnější variantu „S“), aby si za ni mohli říct víc peněz (o 5 – 10 %). Jenže Porsche už mnohokrát ukázalo, že pravý rozdíl poznáte až za volantem. 911 T se ukázala být vážně povedená sportovnější varianta pro nadšence, u 718 Boxstera a Caymana očekáváme podobné dojmy. Pokud tedy pokukujete po základní variantě řady 718, určitě přišetřete pár tisíc na vylepšenou verzi „T“. Pokud však míříte výš, klidně na ni zapomeňte.