Článek
O převzetí legendární francouzské automobilky Bugatti relativně mladým chorvatským výrobcem elektrických hypersportů Rimac se spekulovalo dlouhé měsíce, ale až nyní se to stává oficiální skutečností. Německý koncern Volkswagen prodává většinový podíl prestižní francouzské značky chorvatskému Rimacu, protože ani s extrémně drahými hypersporty nedosahuje zisku. S nenažranými spalovacími motory se navíc Bugatti přestává hodit do portfolia Volkswagenu, jakožto koncernu zaměřujícího se ekologičtější elektrická auta.
Spojením Bugatti, Rimacu a Porsche vzniká nová společnost Bugatti-Rimac se sídlem v chorvatském Záhřebu, jejíž rozsáhlé know-how ovlivní budoucnost francouzské značky. Rimac má ve společném podniku majoritní podíl o 55 procentech, zatímco zbylých 45 procent vlastní Porsche, které je součástí Volkswagenu. Německá automobilka ze Stuttgartu vyjma toho stále vlastní 24 procent společnosti Rimac, a to po letošní investici do společnosti ve výši 1,785 miliardy korun (39 miliard Kč).
Bugatti-Rimac bude zpočátku vyrábět dva hypersporty: aktuální Bugatti Chiron se čtyřikrát přeplňovaným motorem W16 a nový elektrický Rimac Nevera. Chiron se bude i nadále vyrábět v továrně Bugatti ve francouzském Molsheimu. V budoucnu se nabídka obou značek rozroste o společně vyvinuté vozy a s největší pravděpodobností budou všechny hybridní nebo plně elektrické.
Spolu s americkou Teslou patří chorvatský Rimac k největším hráčům ve vývoji elektrických pohonů a spolupracují s ním i ty největší automobilky. Porsche vlastní akcie Rimacu již od roku 2018 a v roce 2019 se k akcionářům přidaly i korejské automobilky Hyundai a Kia. Partnerství Rimacu a Porsche ovlivní a změní směřování Bugatti a s jistotou můžeme tvrdit, že Chiron je posledním čistě benzinovým hypersportem značky.