Článek
Ano, malý elektromobil do města, kde jsou jeho největší výhodou nulové lokální emise a obratnost, baterie, co se v pohodě nabije přes noc, a v tomto případě ještě extrémně vyvedený design. Tohle všechno si rozhodně zaslouží palec nahoru. Renault ukázal svoje elektrické kabrio, které kombinuje design otevřeného Renaultu 4 Plein Air s nejmodernější technikou úsměvného vozítka Twizy, na již desátém velkém srazu 4L International, což je akce pro všechny majitele a příznivce ikonického Renaultu 4.
Pozor, nejde však o nový vůz, je to přestavba původního Plen Airu z 60. let, byť má auto nové sedačky, jiná kola a samozřejmě zaslepenou masku chladiče. Jiná je i palubní deska, kdy původní přístroje nahradil displej z modelu Twizy. Celou přestavbu provedli v klasické divizi automobilky, kde připravují auta na výstavy a do muzea, ruku k dílu přiložilo designérské studio a společnost Melun Rétro Passion, která zajišťuje dodávky náhradních dílů pro stará francouzská auta.
Co se technických údajů týče, tisková zpráva je skoupá na slovo, a tak můžeme vycházet jen z toho, co víme o Twizy, které si můžete koupit i v ČR. Počítejte tedy s výkonem 17 koní, točivým momentem 57 Nm, maximální rychlostí 80 km/h a dojezdem cca sto kilometrů. Na rozdíl od originálu pak elektrický Plen Air nemá zadní sedadla, pravděpodobně tam jsou baterie. Nechybí však slušivý proutěný kufřík přivázaný dvěma popruhy.
Připomínáme, že Renault není první automobilkou, která by svůj původní model přestavěla na elektromobil, vzpomeňte si třeba na Jaguar E-Type, se kterým jel princ Harry ze svatby, nebo na Aston Martin DB6 Volante; zabývají se jimi i malé firmy, které se nebojí říznout třeba do Defenderu, Mini či Porsche.