Hlavní obsah

Retro kabriolet s elektromotorem: Paráda, nebo svatokrádež?

Foto: Renault

Renault e-Plen Air je sice moderní koncept, ale v jádru jde o přestavěný původní originál

Renault představil koncept retro kabrioletu, který skrývá techniku městského elektromobilu Twizy. Jde o reinkarnaci kabrioletu na bázi Renaultu 4 Plen Air ze 60. let a za sebe říkám, že přesně taková elektrická auta dávají největší smysl!

Článek

Ano, malý elektromobil do města, kde jsou jeho největší výhodou nulové lokální emise a obratnost, baterie, co se v pohodě nabije přes noc, a v tomto případě ještě extrémně vyvedený design. Tohle všechno si rozhodně zaslouží palec nahoru. Renault ukázal svoje elektrické kabrio, které kombinuje design otevřeného Renaultu 4 Plein Air s nejmodernější technikou úsměvného vozítka Twizy, na již desátém velkém srazu 4L International, což je akce pro všechny majitele a příznivce ikonického Renaultu 4.

Toto je původní podoba Renaultu Twizy – podívejte se na jeho testVideo: Jakub Urban

Pozor, nejde však o nový vůz, je to přestavba původního Plen Airu z 60. let, byť má auto nové sedačky, jiná kola a samozřejmě zaslepenou masku chladiče. Jiná je i palubní deska, kdy původní přístroje nahradil displej z modelu Twizy. Celou přestavbu provedli v klasické divizi automobilky, kde připravují auta na výstavy a do muzea, ruku k dílu přiložilo designérské studio a společnost Melun Rétro Passion, která zajišťuje dodávky náhradních dílů pro stará francouzská auta.

Co se technických údajů týče, tisková zpráva je skoupá na slovo, a tak můžeme vycházet jen z toho, co víme o Twizy, které si můžete koupit i v ČR. Počítejte tedy s výkonem 17 koní, točivým momentem 57 Nm, maximální rychlostí 80 km/h a dojezdem cca sto kilometrů. Na rozdíl od originálu pak elektrický Plen Air nemá zadní sedadla, pravděpodobně tam jsou baterie. Nechybí však slušivý proutěný kufřík přivázaný dvěma popruhy.

Foto: Renault

Původní Renault Plen Air a jeho elektrický následovník

Připomínáme, že Renault není první automobilkou, která by svůj původní model přestavěla na elektromobil, vzpomeňte si třeba na Jaguar E-Type, se kterým jel princ Harry ze svatby, nebo na Aston Martin DB6 Volante; zabývají se jimi i malé firmy, které se nebojí říznout třeba do Defenderu, Mini či Porsche.

Související témata:
Načítám