Článek
Škodovka premiéru druhé generace až sedmimístného SUV Kodiaq naplánovala v centru Berlína (stejně jako v případě generace první před sedmi lety), ostatně Německo je pro tento vůz mimořádně důležitým trhem. A museli jsme v paměti lovit opravdu dlouho, abychom si vybavili obdobně koncipovanou akci. Svou pompézností, vysokou účastí i celkovým pojetím totiž nechala vzpomenout na „zlaté“ časy velkolepých autosalonů.
Asi nemá cenu se rozepisovat o autě samotném, veškeré důležité podrobnosti včetně technické specifikace jsme vám přinesli v našem dřívějším článku. Ale jak to vlastně vypadalo na slavnostní premiéře? Začátek byl spíše tajemný, jedinou indicií pro desítky přítomných novinářů byl čas, ve který se máme sejít na daném místě. Poté jsme se krátkou procházkou dostali na výstavní plochu, jíž se stala opuštěná část berlínského metra postavená v devadesátých letech a nikdy neotevřená veřejnosti. A pak to všechno začalo…
Na obrazovkách napříč výstavištěm začal odpočet poslední minuty, po které se nový Kodiaq měl slavnostně představit světu. Ať už nám, přítomným přímo na místě, ale i ostatním zvědavcům ve všech koutech světa, již premiéru sledovali online.
Samozřejmě se nezapomnělo na elektrickou éru. Šéf Škody Klaus Zellmer se však nechal slyšet, že budoucnost není jen o elektromobilech – byť značka hodlá mít v nabídce do roku 2026 až šest bateriových modelů – ale chce dát zákazníkovi na výběr ze všech typů pohonu. A právě nový Kodiaq toho má být zářným příkladem.
Právě z toho jsem měl asi nejlepší pocit. Poslední měsíce navštěvujeme automobilové akce, které přinášejí poselství výhradně elektrické budoucnosti. A to i u modelů, jež spalovací motory nabídnou, ale značky jako by se za ně snad styděly. To naštěstí není případ Škodovky, což ostatně dokazuje rozmanitá paleta agregátů – od samotného základu až po vrcholové benzinové a naftové dvoulitry.
Teď už nebylo co tajit. Odpočet vypršel a první kusy nových kodiaqů se objevily na výstavní ploše. A ne, opravdu se mi to nezdálo, slavnostní debut auta doprovázel intenzivní potlesk. Kdy naposledy jsem byl něčeho takového svědkem, si upřímně nevzpomínám.
Krátce po skončení oficiální prezentace už stovky pozvaných na nic nečekají a sbíhají se na vystavené vozy. Prozkoumávají přepracovaný vnější design, ale i kabinu, která si navzdory posunu vstříc modernizaci zachovala tradiční otočné ovladače pro nastavení toho nejdůležitějšího. A když se moderátorka celého programu zeptá přítomných na názor stran nového vozu, znovu se prostorem rozléhá potlesk.
Škodovka se s novou generací Kodiaqu (a vlastně i blížícího se Superbu) rozhodla k odvážnému kroku. Jako jedna z mála totiž v „elektrické“ éře pořád nabízí poctivé auto se spalovacími motory. Jasně, největší mladoboleslavské SUV nemusí být ideální volbou pro každého, přesto nám něco říká, že za pár let půjde o jedno z posledních „normálních“ aut vůbec. Za to jsme rádi, i když na druhou stranu… kéž bychom se pletli.