Hlavní obsah

Už je to tady! Prahou se prohání maskované čínské auto. Kamufláž je přitom vlastně zbytečná

Foto: Ondřej Svoboda

Obyvatelé Dejvic, třeste se, kočka je tady!

Prakticky denně čteme zprávy o tom, že nějaká čínská automobilka vstupuje na evropský trh. Výjimkou není ani ORA, která své modely pojmenovala podle koček. Prozatím nebylo jasné, kdy se vozy objeví i v českých ulicích, nicméně my už jednu z ORA šelem ulovili v Praze, a rovnou tu nejmajestátnější!

Článek

ORA je čínská automobilka zaměřená na elektromobily, která své modely pojmenovala podle koček. V portfoliu výrobce tedy najdeme typického Mikeše (Black Cat) nebo Micku (White Cat), ale také rozjařené kotě Funky Cat či vlajkovou dospělou elegantní šelmu Lightning Cat. A právě poslední jmenovaný vůz ulovil náš kolega Ondra Svoboda v Praze v Dejvicích.

Foto: Ondřej Svoboda

Sundat z karoserie kamuflážní polep? Pěkná fuška, lépe jej ponechat.

Není úplně standardem, že se už představené a odhalené modely nadále prohání po silnicích s původním maskováním prototypů, nicméně má to svůj důvod. Sundat kamuflážní polep z karoserie je velmi složité a pro vývojáře často zbytečné, proto předmětná auta s maskáčem kolikrát dožijí do svého konce.

Připomeneme, že elektrická ORA Lightning Cat využívá baterii s kapacitou 82 kWh, která v provedení s pohonem 4×4 živí dva elektrické motory naladěné na celkový výkon 408 koní a točivý moment 680 Nm. Jednomotorové provedení má sice výkon jen 205 koní, avšak jeho dojezd dosahuje zajímavých 705 kilometrů na jedno nabití.

Foto: Ondřej Svoboda

Hned pod zadním sklem je vysunovací křídlo.

ORA Lightning Cat naživo potěší svými rozměry, protože jde o takřka pět metrů dlouhé auto. Celkový design je i přes podobnost se stuttgartskou Panamerou vesměs jedinečný, viditelně se odlišuje zejména předními a zadními světly. Jako téměř každý dynamický vůz má i elektrická kočka křídlo, umístěné pod zadním sklem, a vysunovací.

Unikátem jsou taktéž divoce tvarovaná litá kola obutá na nízkoprofilových pneumatikách Michelin Pilot Sport EV 235/45 R19. Jde tedy o obutí pro výkonné elektromobily, proto se dá předpokládat, že ulovený kousek je právě dvoumotorová čtyřkolka.

Foto: Ondřej Svoboda

Podznačník Great Wall Motor odkazuje na mateřský koncern značky ORA.

Poslední zajímavostí potvrzující originalitu vozu je podznačník Great Wall Motor, který odkazuje na mateřský koncern čínské značky ORA.

Pohledem do světlého interiéru odhalíte zvýšený středový tunel inspirovaný luxusními sportovními vozy (podívejte se do kabiny Bugatti Chiron), který hostí tři hlavní kulaté voliče ovládající vnitřní teplotu, intenzitu ventilátoru a jízdní režimy. V horní části tunelu pak mají své místo ještě malinké páčky obsluhující výhřev zadního skla, zrcátek i ofuk čelního skla.

Foto: Ondřej Svoboda

Pohled do interiéru něco napoví o výbavě vozu.

Analýza snímku dále odhalí přítomnost automatických světel, head-up displeje nebo systému monitoringu slepého úhlu, zatímco viditelná tlačítka na ergonomickém volantu aktivují hlasové ovládání, adaptivní tempomat či uživatelem naprogramovanou funkci. Určitou neznámou je šachovnicová vlajka na spodním rameni volantu odkazující pravděpodobně na výkonnější variantu 4×4 modelu Lightning Cat.

Vlajková kočka ORA se tu zatím oficiálně nenabízí, ale jsme rádi, že jsme odlovili alespoň její maskovaný prototyp. A co vy? Jaké zajímavé auto jste na našich cestách poslední dobou potkali? Neváhejte a podělte se s námi o vaše zážitky do komentářů pod článek.

Načítám